« Vissza

Hogyan használjuk a TikTokot üzleti célokra?

Online marketing

A TikTok fantasztikus eszköz az online marketingesek kezében, különösen, ha a tizenévesek és a fiatal felnőttek is a célközönséghez tartoznak. A megfelelő videókkal rengeteg reakció váltható ki, köztük akár az online vásárlás is. 

A vállalkozások számára tehát kihagyhatatlan, mi is aktívan használjuk – cikkünk írásakor több mint 18 ezer követőnk van. Saját tapasztalattal is rendelkezünk tehát bőven, de a Semrush rendkívül részletes szakmai blogbejegyzését is segítségül hívtuk a témában: lássuk, miként lehet eredményesen használni a TikTokot üzleti célokra?

 

1. Értsük meg a TikTok kultúráját és közönségét

Még mielőtt elkezdenénk tartalmakat készíteni, fontos megérteni a TikTok sikerének titkait és a felhasználók által létrehozott online kultúrát, amely az Instagramra és a YouTube-ra is komoly hatással van.

A felhasználók átlagosan napi 90 percet töltenek el az alkalmazással, ahol többnyire az algoritmusra bízzák, hogy milyen tartalmak jelennek meg. A megfelelő zene és hangok kiválasztása kulcsfontosságú a sikerhez. 

Kifejezetten népszerűek az életmóddal kapcsolatos videók (receptek, divat, barkácsolás, stb.), az egészségügyi és sportolási tippek, a szórakoztatóipari ajánlások (pl.: könyv, film, zene, sorozat, film), termékek értékelése és az utazási inspirációk.

 

2. Optimalizáljunk

A TikTok-profilt fontos optimalizálni, ennek három “titka” van:

  • rövid, könnyen megjegyezhető profilnév;
  • ha nincs logónk, akkor figyelemfelkeltő fotó profilképként;
  • tömör és megnyerő (maximum 80 karakteres) leírás a profilnak, amely nem, vagy csak nagyon indokolt esetben tartalmaz emojit.

 

3. Ügyeljünk a SEO-ra

A TikTok esetében is lehet beszélni keresőoptimalizálásról, a megfelelő SEO-hoz az alábbiakra kell figyelni:

  • a videóknak adott címek és leírások tartalmazzák a legfontosabb kulcsszavakat – ehhez itt segítséget is adunk;
  • ügyeljünk a releváns hashtagek használatára;
  • kövessük a TikTok-trendeket és azokhoz (is) készítsünk videókat;
  • írjunk releváns hozzászólásokat a témáinkhoz illő videókhoz.

 

4. Váltsunk ki reakciókat

Minél több reakciót (lájk, hozzászólás, követés, kattintás, megosztás, hanganyagunk felhasználása, reakció videó) váltunk ki a célközönségből, annál jobb. 

Ehhez a megfelelő tartalomtípusokhoz kell nyúlni a megfelelő módon – ebben már korábban segítséget nyújtottunk, ide kattintva elérhető cikkünkben példákat is lehet nézni a legjobban bevált tartalomtípusokról. Az ott felsoroltakon kívül még a praktikus mindennapi tanácsok (life hack), a kulisszák mögé pillantás, a táncok, a kérdezz-felelek videók és a történetmesélés tartozik még a legjobban bevált tartalomtípusok közé.

 

5. Posztoljunk a megfelelő időben

Bár az algoritmus révén jó eséllyel elérjük a célközönséget, az elérés maximalizálásához az is fontos, hogy a megfelelő időpontokban posztoljunk videókat. A TikTok kapcsán leginkább bevált időpontokról ebben a cikkben számoltunk be.

 

6. Hirdessünk

A nemzetközi felmérések szerint a kisvállalkozások kétharmada a környékén kívül is kimagasló hatékonysággal éri el a célközönségét a TikTok segítségével, 69 százalékuk pedig üzleti növekedést tapasztalt az alkalmazásnak köszönhetően.

Ez azért is lehetséges, mert a TikTokon üzleti profil létrehozása után lehetőség van úgy hirdetni, hogy a linkre kattintással az alkalmazáson belül is el lehet érni egy webshop tartalmát és ugyanitt vásárolni is lehet, tehát nem kell elhagyni a platformot – érdemes tehát élni a lehetőséggel.

Kapcsolódó cikkek