« Vissza

Fókuszban az e-kereskedelem: közösségi média jóslatok 2022-re

Online marketing

Akár tetszik, akár nem: az online marketing alapja a közösségi média, és ez még sokáig így is marad, az új esztendőben legalábbis biztosan. A Facebook, az Instagram, a Pinterest, a TikTok és a LinkedIn irányvonalai is egyértelműek – mindenhol az e-kereskedelem kerül fókuszba –, épp ezért könnyűnek tűnik megjósolni az említett közösségi oldalak 2022-es trendjeit. A Social Media Today is erre vállalkozott, a legérdekesebb megállapításokból szemezgettünk.

 

Facebook

 

  • A Facebook évről évre jobban fog hasonlítani egy óriási webshopra. Folyamatosan könnyítik meg az oldalkezelők dolgát, hogy a honlapjuk helyett/mellett a közösségi oldalon (is) árulják termékeiket.

 

  • A Facebook Pay 2022-ben nemzetközi szinten is elterjedhet, ami akár Magyarországon is óriásit dobhat az e-kereskedelmen.

 

  • Mindezt az élő videózással is vegyíti a Facebook, vagyis a “teleshop” újabb aranykora jöhet el.

 

  • Nem kell feltétlenül videót készíteni az élő tartalomhoz, hiszen az audio szobák funkcióval egyre népszerűbbek a hangalapú bejegyzések. E trend előretörése elég egyértelmű lehet a következő években is, amit a podcastok óriási fellendülése is jelez.

 

Instagram

 

  • A Meta másik népszerű közösségi oldala is az e-kereskedelemre fókuszál. Az Instagram folyamatosan dolgozik a tárgyfelismerő technológián, ezzel is könnyebbé tennék, hogy a videókon és fotókon látható termékek gyorsan és kényelmesen linkelhetők legyenek.

 

  • Az eladásokhoz meg kell ragadni a figyelmet, így a teljes képernyőt betöltő Reels-videókat egyre inkább előnyben részesíti az algoritmus.

 

Pinterest

 

  • Fotókkal és infografikák különleges elrendezésével lett a fiatal nők kedvence, de ne legyenek kétségeink: a Pinterest is a videó felé fordul. Nincs új a nap alatt: ez a közösségi oldal is a TikTok másolására készül, már javában teszteli a teljes képernyőt betöltő videókat.

 

  • Az élő videókat is tesztelik az oldal fejlesztői, így az év második felében számíthatunk a funkció megjelenésére. Mivel a közösségi oldalak közül arányaiban a Pinterest hozza a legjobb konverziót a webshopoknak, itt különösen hasznos lesz a “teleshop” videózás.

 

TikTok

 

  • A konkurenciához képest a TikTok komoly lemaradásban van a monetizációs lehetősége terén. Márpedig az influenszerek távoznak, vagy meg sem érkeznek a közösségi oldalra, ha erre nem kínál funkciókat az alkalmazás. Épp ezért jött létre a Creator Marketplace, ahol szponzorációs együttműködések indíthatók – bátran fognak vele kísérletezni a véleményvezérek.

 

  • A TikTok sikerének talán legfőbb titka a zavarba ejtően pontos algoritmusa. Minden más közösségi oldalnál jobb a tartalmakat ajánló rendszere, remekül ismeri ki a felhasználók ízlését, és ennek megfelelő videókat ajánl. Nagy tétben fogadnánk rá, hogy 2022-ben ugyanez a terv a termékek és szponzorációk ajánlása esetében is.

 

LinkedIn

 

  • Az elmúlt két évben teljesen megszokottá váltak az online események, így naivitás lenne azt hinni, hogy a pandémia lecsengése után minden visszatér a régi kerékvágásba. Sok szakmai előadást és konferenciát már eleve és kizárólag online térre fognak tervezni, és ennek a LinkedIn lesz a nagy nyertese. Az értesítések és a hírfolyam révén egyre több ilyen eseményt ajánl majd az algoritmus.

Kapcsolódó cikkek