Üzleti email csomagjaink
A landing oldalak nem összetévesztendők a honlapokkal, ugyanis egyetlen céljuk van: elérni, hogy a látogatók feliratkozzanak egy hírlevélre. Ez egyszerűen hangzik, de elérni már nem olyan könnyű. Szerencsére már rengeteg bevált tipp növelheti a vállalkozások esélyét az aranyat érő címlisták bővítésére.
Érdemes feltenni a kérdést: miért is alakult ki a feliratkozásra buzdításnak ez a módja? A válasz logikus következménye annak, hogy az interneten rengeteg tartalom és inger ér minket: egyre türelmetlenebbek az emberek, így villámgyorsan kell meggyőzni őket. Tehát nemcsak hatást kell elérni, de instant sikert is, ami még nehezebbé teszi a már említett cél elérését.
Azért megijedni sem kell, ez nem atomfizika. Sőt, mostanság a legegyszerűbb a dolgunk, hiszen rengeteg szolgáltatás kínál sablonokat hírlevelek landing oldalaihoz. Ilyen például a Mailerlite, a Mailchimp, a Ghost, a Revue, a Campaignzee, a Substack és a Memberful, de ezen felül is lehet nézelődni. A legszimpatikusabb oldalon kiválasztunk egy igényes alapot, majd hozzáadjuk a fotót és a szöveget, színek és betűtípusok variálásával még alakíthatunk rajta, illetve el kell helyezni a CTA (“Call to action”) gombokat, hogy egyszerű legyen a feliratkozás.
Bárhogy is készül el a landing oldal első vázlata, fel kell tennünk a következő kérdéseket:
– Világos és egyértelmű az üzenetünk?
– Külső szemmel is feliratkozásra csábít az oldal?
– Van olyan szövegrészlet, ami nem meggyőző?
– Minden fontos információ látható?
– A dizájn illik a mondandóhoz?
Ha megvannak a válaszok, még nem vagyunk készen! Ez még mindig csak egy terv, amit bőven lehet csiszolni ihletszerzéssel. Érdemes minél több landing oldalt átnézni, hiszen remek ötletekből és furcsa hibákból is lehet tanulni. Soroljuk a példákat:
– Jellemző baki, hogy a képek és szövegek között elveszik a CTA-gomb. Pedig a feliratkozásra buzdító helynek ki kell “szúrnia” az ember szemét, amit megfelelő mérettel és színválasztással lehet elérni.
– A másik véglet, hogy akkora hangsúly van az e-mail cím megadásán és a megnyerő dizájnon, hogy nem mindenki számára egyértelmű, mit is kínál a feliratkozás. A landing oldalakat ugyanis eleve a követőtáborral szokták megosztani, de mi van, ha nem rendszeres lájkoló érkezik ide, például egy hirdetésen keresztül? Mindenkinek tudnia kell, mit is kap adatai megadásáért.
– Érdemes kérdéssel indítani a feliratkozásra buzdító szöveget, például egy ismerős problémára való utalással, amire megoldást kínálunk. Ezt a kérdést nagyobb betűmérettel és/vagy más színnel nyugodtan ki is lehet emelni.
– Semmitmondó háttérrel csak a szövegre hagyatkozhatunk, pedig egy jó fotó vagy grafika erősítheti az üzenetet. A dizájnnak és a tartalomnak ki kell egészítenie egymást.
– Ha van egy meggyőző adat, például egy statisztika is az érveink között, ne féljük kiemelni, a számok mindig vonzzák a tekintetet.
– Semmi gond, ha görgetni kell a landing oldalon, mert annyi hatásos fotó, grafika és információ van a tarsolyunkban. Ebben az esetben viszont ne egyszer, hanem kétszer szerepeljen a feliratkozási lehetőség: az oldal tetején és alján. Ha valaki tudja, hogy miért jött, rögtön meg tudja adni az e-mail címét az oldal tetején, akit pedig meg kell győzni, az oldal átnézése után alul ismét találkozik a feliratkozási lehetőséggel.