Megírtunk egy szuper blogbejegyzést? Közzé is tettük a honlapon? Szuper, de ezzel messze nincs vége a munkának, ugyanis rengeteg trükkel lehet még növelni az olvasottságot. Cikksorozatunk második része következik, az első 8 tippet itt találja.
9, Személyes megkeresés
Ha észreveszünk egy feliratkozónál (vagy potenciális feliratkozónál) olyan témafelvetést – lehet ez bárhol, mondjuk az ő hírlevelében vagy a facebookos profilján –, amelyben segíthet egy blogbejegyzésünk, ajánljuk neki e-mailben. Egy ilyen figyelmes és személyes megkeresés nem csak egy látogatót hoz, jóval többet, ugyanis a meglepő és pozitív élmény miatt szájról szájra terjed a jó hírünk.
10, Piaci rés
Rengeteg blog létezik, egyre nagyobb a verseny és egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Épp ezért olyan témákkal kell foglalkoznunk, amelyekről a többiek nem írnak, vagy nem eleget. Persze a trendeket is követni kell, de a konkurencia által már sokat taglalt kérdésekről új megközelítésben kell blogolni.
11, Időzítés
Minden blognál és témánál más az az időszak, amikor érdemes posztolni egy blogra. Figyelni kell a statisztikákra, és kihasználni azokat az órákat, amelyekben az átlagosnál érezhetően nagyobb az aktivitás.
12, Hasznos kommentelés más blogokon
Nem csak a saját terepünkön lehet kattintást és ismertséget szerezni, más blogokkal is kell foglalkozni, mégpedig hozzászólások révén. Írjunk a témában releváns és hasznos kommenteket, illetve elismerő szavakat más blogoknál, és mindkét fél nyer vele. Ezek nem számítanak spamnek, a többi kommentelő pedig a mi blogunkat is megismerheti.
13, Szerezzünk blogbarátokat!
Az előbb említett módszer nemcsak promotálása a blogunknak, hanem kapcsolatépítési lehetőség is. Ha a hozzászólások és/vagy személyes ismeretség révén remek szakmai viszony alakul ki egy másik bloggerrel, éljünk vele! Tapasztalatok megosztása, közös kutatás egy témában, egymás meghívása podcast adásba, publikálási lehetőség kínálása vendég szerzőként, stb. – végtelen az együttműködési lehetőségek tárháza.
14, Olvasói esettanulmány
Szakmai blog esetén érdemes célirányosan keresni olyan olvasókat, akik a tanácsainkat követve értek el eredményeket. Ha felkeressük őket, bizonyára szívesen segítenek megosztani a tapasztalataikat, amelyekből összeáll egy olvasói esettanulmány blogbejegyzése. Bizalomnövelő faktor a köbön!
15, Figyelemfelkeltő infografika vagy diagram
Az írott szó már nem elég, ha lehetséges, vizuálisan is meg kell jeleníteni a blogbejegyzések lényegét. Ehhez kell egy könnyen átlátható infografika vagy diagram, az elkészítésük pedig már gyerekjáték – a Canva és az Infogram például tökéletes segítséget nyújt.
16, Listakészítés
Nincs sikeres blog hasznos listákból álló bejegyzések nélkül. Az olvasók mellett a Google keresőmotorja is szereti az ilyen posztokat