« Vissza

Ezt csináld, ha nem akarod, hogy céged sikere a Facebooktól függjön – 2. rész

Online marketing

Októberben a Facebook történetének legnagyobb leállásától volt hangos a sajtó, 6 órán át elérhetetlen volt a közösségi oldal, és a hozzá kapcsolódó további online szolgáltatások (Instagram, Messenger, WhatsApp). Ez az eset rávilágított: egy cég sem engedheti meg magának, hogy online marketing stratégiája kizárólag a facebookos alkalmazásokon múljon. Néhány épp akkor induló kampány komolyan megsínylette a leállást, anyagi károkat okozott. Az ilyen eseteket el kell kerülni, a márkánkat be kell biztosítani, minél több helyen kell aktivitást mutatni és generálni. Cikksorozatunkban ehhez adunk néhány praktikus tanácsot, az első rész után jöjjön a második.

 

Youtube

 

A közösségi média magyar sztyeppéin a következő oldalakkal lehet komoly sikereket elérni: Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, Pinterest, TikTok. Cikkünk témája okán az első kettő most kiesik, a többi közül pedig toronymagasan kiemelkedik a YouTube potenciálja. A videómegosztóra egyáltalán nem túlzás az “új TV” jelzőt aggatni, csak a legnagyobb streaming szolgáltatások tudnak vele versenyezni.

 

Egy komoly cég számára pont ezért kihagyhatatlan a videós tartalom gyártása, és a felvételek posztolása a YouTube-on (is). Ha nem is jönnek ezrével a feliratkozók, már SEO-szempontból is rendkívül értékes jelen lenni, hiszen a Google egyre nagyobb előszeretettel listáz videókat a keresési találatok között – méghozzá az első oldal előkelő helyén.

 

Hátránya, hogy a YouTube is egy techóriáshoz kötődik, de a Google szolgáltatásai jóval megbízhatóbb pontjai az internetnek – az adatkezelés és a stabilitás szempontjából is –, mint a Facebook és az Instagram (vagyis most már Meta).

 

Ha bizonytalanok vagyunk, hogy milyen tartalommal startoljunk a YouTube-on, íme egy tipp kezdőknek: ha már van céges blogunk – legyen! –, akkor a bejegyzések tartalmát videós formába is önthetjük, így mindenki úgy fogyasztja őket, ahogy szeretné. A többi majd kialakul, csak vágjunk bele!

 

LinkedIn

 

A statisztikák magukért beszélnek, mi például 15 nyomós okot adtunk a LinkedIn használatára. Bár ez a közösségi oldal is egy techóriás, a Microsoft kezében van, végképp megbízhatóbb mint a social media többi szereplője, ráadásul pont arra találták ki, amire a cégeknek igazán szükség van: a valóban szakmai kommunikációra. Az erre tényleg nyitott közeget kapjuk a LinkedInen, már csak posztolni kell.

 

A kezdő lépésekhez LinkedIn-gyorstalpalót is összeállítottunk – az első és második rész a linkekre kattintva érhető el –, de ezen felül is sűrűn foglalkoztunk ezzel a közösségi oldallal. Okkal tettük: a LinkedInt tartjuk a Facebook és az Instagram leghasznosabb alternatívájának. Mutatunk is néhány praktikus cikket, ha el szeretne merülni ebben a közegben – felüdülés lesz a Facebook és az Instagram mellett.

 

Indíts oldalt, avagy miért nem elég a személyes LinkedIn-profil?

A hashtageket okosan kell használni, főleg a LinkedInen!

Hogyan lesz több követője a céges LinkedIn-oldalnak?

A lájkok nem jönnek maguktól: ezekre figyelj, ha posztolsz a LinkedInen

Mit lehet még tenni a céges LinkedIn-oldal sikeréért?

Ezeket a LinkedIn-funkciókat kevesen ismerik, pedig nagyon hasznosak!

Kapcsolódó cikkek