Főként a fiatalok érdekében a Facebook és az Instagram alkalmazásában is megjelenik a lájkok eltüntetésének lehetősége. Komoly pszichológiai nyomástól lehet ezzel megszabadulni, de nagy kérdés: céges profilok esetében érdemes-e bekapcsolni ezt a funkciót? Mi változhat, ha élünk a lehetőséggel?
Hamarosan megjelenik az újdonság, amint frissül az androidos és iPhone-os alkalmazás. Nem kell tehát megijedni, ha most még nem találjuk, júniusban mindenkinél várható a funkció, amelyet régóta vártak a szakemberek. A lájkverseny ugyanis nem tesz jót az új generációk mentális egészségének, kutatások sora bizonyítja, hogy a vártnál kevesebb reakció szorongást is okozhat.
A felhasználók maguk dönthetik el, hogy bekapcsolják-e a lájkok számának eltüntetését, és két beállítási lehetőséget kapnak: azt is kérhetik, hogy csak a saját posztjaik esetében ne látszódjanak a lájkok, és azt is, hogy mindenki másnál. Ha mindkét opciót bekapcsolják, egyáltalán nem látják a lájkok számát a közösségi oldalon, de lájkolni ettől még lehet mások megosztását, illetve azt is jelzi a rendszer, hogy az ismerősök vagy követett profilok közül kik lájkolták az adott bejegyzést. Sőt, arra is lesz lehetőség, hogy csak egy-egy bejegyzésnél tüntessük el a lájkok számát, amíg máshol látszódnak.
Nem véletlenül döntöttek a lájkok eltüntetésének önkéntes bekapcsolása mellett, ugyanis vegyes reakciók érkeztek a tesztelés során. Egyes influenszerek például jelentették, hogy a lájkok eltűnése után jelentősen csökkent az aktivitás a bejegyzéseiknél. Arra a megállapításra jutottak, hogy a lájkok számának eltűnése kevésbé ösztönözte a követőket a lájkolásra. Ez persze az influenszer marketing sikerét még nem biztos, hogy akadályozza, hiszen az egyéb reakciók (hozzászólás, megosztás, továbbítás, linkre kattintás, új követés, nézettség, elérés, poszt mentése, stb.) megmaradnak, a cégeknek szánt statisztikákban pedig a lájkok száma továbbra is látható.
Sokak szerint ez jó hatással lesz a tartalmakra, hiszen a spontánabb sztorikkal ellentétben a hagyományos bejegyzéseknél eddig tökéletességre törekedtek a tartalomgyártók, mostantól viszont arra koncentrálhatnak, ami szerintük értékes és érdekes. Nem kell aggódniuk, hogy ezek a posztok kevesebb lájkot kapnak, hiszen ezt mások nem látják. Ha egyes bejegyzéseknél a többihez képest jóval kevesebb lájkot látnak az emberek, hajlamosak elítélni, kritizálni az adott tartalmat, a lájkszámok eltüntetése viszont ilyen negatív hatásoktól mentes médiafogyasztást tesz lehetővé. Lehetőség nyílik bátran tágítani az érdeklődési köröket, ami a posztolók és a követők táborára is pozitív hatással lehet.
Mindenhol más hatást ért el a változtatás a tesztelés során, Brazíliában például sok profil tulajdonosa 15-30 százalék közötti visszaesésről számolt be, míg Japánban alig csökkent a lájkok száma. Érdemes lehet tehát majd nyáron kivárni, és követni az első hetek, hónapok magyar statisztikáit, illetve az említett szempontokat és lehetséges hatásokat is figyelembe venni, mielőtt eldöntjük, élünk-e a lehetőséggel.