« Vissza

A marketing egyik legpraktikusabb eszköze: így használd az Instagram-sztori összefoglalókat – 2. rész

Online marketing

Mivel az Instagram-sztori link matricájával növelhetjük a honlapunk látogatottságát, fontos kihasználni ezt a funkciót – korábban tippeket is adtunk hozzá. Ezúttal arra hívjuk fel a figyelmet, hogy nem csak 24 óráig lehet élni a lehetőséggel, hiszen az archivált sztorik összefoglalóival örökre kihasználhatjuk a linkelés erejét az Instagramon. Ehhez a funkcióhoz is vannak már remek stratégiák, ezek közül a legeredményesebbeket gyűjtötte egy csokorba a Social Media Examiner, innen válogattunk trükköket. A cikksorozatot az alapvető ismeretekkel kezdtük, most már ideje végigvenni a felhasználási ötleteket.

 

Termékbemutatók, új szolgáltatások

 

Amikor bemutatunk egy új terméket vagy szolgáltatást, nyilván nem szeretnénk, hogy csak 24 óráig legyen elérhető. Hetekre, hónapokra az online “kirakatba” szeretnénk tenni ezeket a premiereket, illetve a vásárlók és ügyfelek reakcióit. Az Instagramon erre két tökéletes megoldás van: egyrészt a bejegyzések kiemelése a feed tetején, másrészt pedig az összefoglaló történetek.

 

Milyen problémára kínálunk megoldást?

 

A marketing egyik legfontosabb feladata a potenciális vásárlókat informálni arról, hogy az adott termék vagy szolgáltatás milyen problémára kínál megoldást, hogyan változtatja meg az életünket. Egy jól szerkesztett Instagram-sztori összefoglalóval végigvihetjük az érdeklődőket minden lépésen, egészen a kicsomagolástól addig, hogy a portéka miként segít elérni a céljainkat.

 

Kattintásra ösztönzés

 

Mivel az Instagram-sztorikban linket is el lehet helyezni, érdemes kiemelni összefoglalókban azokat a sztorikat, amelyek például a webshopra vezetnek, vagy egy landing oldalra, esetleg egy hírlevélre való feliratkozásra csábítanak.

 

Ezt egyébként csalogató módon is megoldhatjuk, például az összefoglaló egy érdekes kvízt kínál, majd a játék végén linkelünk, amellyel egy kattintás révén lehet csatlakozni egy nyereményjátékhoz, vagy például hírlevélre feliratkozásért cserébe kapni valamilyen ajándékot, kedvezményt.

 

Tippek, trükkök

 

A vásárlók imádják az edukatív tartalmakat, igénylik a trükköket, hogy a termékekből és szolgáltatásokból minél többet hozzanak ki. Az erről szóló posztok igazi örökzöld tartalmak, nem szabad, hogy a feledés homályába vesszenek. Ezekhez a tippekhez is hasznos összefoglalót készíteni, hogy az új és régi ügyfelek is bármikor hasznosíthassák az információkat.

 

Blogbejegyzések

 

Az imént jelzett célokat szolgálják a blogbejegyzések is. Egy rendszeresen frissülő, lelkiismeretesen vezetett blognak vannak kiemelten fontos és hasznos tartalmai – a linkkel ellátott sztorik és az összefoglaló segítségével érdemes ezeket egy csokorba gyűjteni.

 

Felhasználói tartalmak

 

Mivel az egyik leghatékonyabb marketing eszközről van szó, a felhasználói tartalmakról 5 részes cikksorozat érhető el a Rackhost Tudásbázison. A vásárlók és ügyfelek maguk által készített ajánlásai rendkívül értékesek, és különösen büszkék lehetünk rájuk. Ha rendelkezünk ilyen posztokkal, foglaljuk össze a kedvenceket.

 

A cikksorozat következő része is megtalálható Tudásbázisunkon.

Kapcsolódó cikkek