A TikTok egyik legnagyobb előnye, hogy akár követő nélkül is el lehet érni rengeteg embert, a nézettség csak a tartalmon múlik, amit az algoritmus olyanoknak ajánl, akiknek vélhetően tetszik majd a videó. Más felvételek viszont nem teljesítenek jól, egyes klipek pedig közepesen. Mi jelenti a különbséget? Erre választ adhatnak azok a mérőszámok, amelyeket a TikTok és külsős szolgáltatások kínálnak – ezeket gyűjtötte össze a Socialinsider. Nézzük, mire érdemes figyelni!
A TikTok saját analitikája
Ha a TikTokot üzleti profillal használjuk, akkor analitikát is kapunk, alapvető adatokkal. Ehhez a “Creator Center” oldalon az “Analytics” menüpontot kell választani, ahol 3 lehetőség jelenik meg:
- kulcsfontosságú mérések (Key Metrics),
- tartalom (Content),
- követők (Followers).
A “Key Metrics” lapra kattintva a videók nézettsége, a profil nézettsége, a lájkok, a kommentek, a megosztások és az egyedi nézők számaival kapunk képet a teljesítményünkről. Ha az adatokra kattintunk, akkor diagramon is láthatjuk a számok alakulását. Ezek valóban kulcsfontosságú adatok, mindre szükség van, hogy fontos tanulságokat tudjunk levonni.
A “Content” lapon két lehetőségünk van: a “Video Posts” feliratra kattintva időrendben jelennek meg a videóink, a hozzájuk tartozó statisztikákkal (nézettség, lájk, komment, megosztás, mentés), míg a “Trending Videos” a 9 legjobban teljesítő videó adatait mutatja – ez utóbbi lehetőség különösen fontos, sokat tanulhatunk belőlük, főként ha a legnépszerűbb tartalmaknak vannak közös jellemzőik.
A “Followers” lapra kattintva a követők számának alakulása látszik egy diagramon, alatta pedig a többi fontos adat a közönségünkről: a követők nemek, korcsoportok, országok és nagyvárosok szerinti megoszlása, illetve egy grafikon arról, hogy a nap egyes időszakaiban mennyire aktívak a TikTokon, így megtudjuk, hogy mikor érdemes posztolni.
Ennyit tud mutatni a TikTok, de nem kell ennyivel beérni, ha komoly céljaink vannak a platformmal és még több adatot szeretnénk az elemzéshez.
Külsős szolgáltatások analitikája
Még több adatunk lehet, ha egy profi, közösségi oldalakon nyújtott teljesítmények elemzésére és több profil kezelésére szakosodott szolgáltatást veszünk igénybe. Ilyen például a román fejlesztésű és székhelyű, nemzetközileg elismert Socialinsider is, amely további lehetőségeket is kínál. Köztük egy kiemelkedően fontos adattal, az elkötelezettségi rátával, amely egyetlen számmal jelzi, hogy milyen aktivitást váltottak ki a posztok.
Ezt a TikTok esetében úgy számolják ki, hogy a videómegtekintések, profilmegtekintések, kedvelések, megjegyzések, mentések és megosztások összegét osztják a megtekintések számával, majd megszorozzák 100-zal. Mindezt elég macerás külön kiszámolni minden egyes videóhoz, a Socialinsiderhez hasonló szolgáltatások viszont automatikusan jelzik ezt a számot a videók mellett.
Emellett az elkötelezettség alakulása is látható, diagram jelzi, hogy milyen napokon és időpontokban volt csúcson ez az adat. Ezen felül a hashtagek teljesítménye is követhető, vagyis láthatjuk, hogy mely hashtagekkel ellátott posztok vonzották a legtöbb nézőt.