Megváltoznak a Google-keresések találatai? Még ijesztőbb pontossággal találja el ízlésünket a TikTok? Fantasztikus konverziókat hoznak a Facebook-hirdetések? Ember sem kell a hírlevél megírásához? Ehhez hasonló kérdések foglalkoztatják most az online marketing szereplőit, miután úgy tűnik: a ChatGPT felforgathatja a szakmát. A MarTech ezért interjút készített egy szakemberrel: Christopher Penn, a TrustInsights.ai vezető adatelemzőjét kérdezték. Válaszaiból válogatunk, illetve összehasonlításul bemásoljuk azt is, hogy a címben feltett kérdésre mit válaszolt a ChatGPT.
Mit mond a szakember?
Christopher Penn elsőként közérthető példával magyarázta a ChatGPT hihetetlen képességeit: a mesterséges intelligenciával pár nap alatt elvégzett egy olyan programozási feladatot, amelyre egyedül legalább egy hónapra lett volna szüksége. Az eredmények elsőre nem voltak hibátlanok, de a szakembernek csak annyi dolga volt, hogy apróságokat javítson és egyre pontosabb utasításokat adjon. Ilyen gyors fejlesztésekkel az online marketing is új szintre léphet, még több folyamat automatizálható, fejleszthető.
Véleménye szerint nemcsak egyszerűbb lesz automatizálni egyes marketing folyamatokat, de hatékonyabbá is válnak a megoldások. A szakember lepődött meg legjobban, amikor a ChatGPT felvetette: képes megtenni azt, amit a felhasználó kér, de tud egy jobb megoldást is. Elmondása alapján 10-ből 7 alkalommal valóban hasznos javaslatokat tesz a mesterséges intelligencia, és mivel a mélytanulás képességével rendelkezik, ez az arány hamarosan még jobb lehet.
A Google-keresőt is átalakíthatja a mesterséges intelligencia, hiszen nem csak azt fogja tudni, hogy mi lehet a felhasználó számára hasznos tartalom, de hivatkozásokkal ellátott lábjegyzeteket is ír hozzá, így gyorsan kapunk majd teljes képet a kutatott témában.
A honlapok szövegezését úgy is hatékonyabbá teheti, hogy egy diktafonra felmondjuk a fontos információkat, majd azt kérjük, hogy készítse el a hangfelvétel leiratát, majd abból rögtön egy termékleírást, blogbejegyzést, hírlevelet vagy PR-cikket is. Vagy akár az említett szövegtípusokból megadunk korábbi anyagokat, és azokat továbbfejleszti.
Mit mond a ChatGPT?
“A ChatGPT és más nagy nyelvi modellek jelentős hatással lehetnek a marketingre, különösen az ügyfélélmény és a felhasználói interakció területén. A chatbotok, amelyeket a ChatGPT is hajt, lehetővé teszik a cégek számára, hogy hatékonyan kommunikáljanak a vásárlóikkal, javítsák az ügyfélszolgálati tapasztalatot és növeljék az ügyfél elégedettségét. A chatbotok képesek automatizálni az ügyfélszolgálatot, így gyorsabb és hatékonyabb válaszokat biztosítanak a vásárlóknak, miközben csökkentik a vállalat költségeit.
A ChatGPT és más nagy nyelvi modellek lehetővé teszik a cégek számára, hogy személyre szabott és releváns tartalmat nyújtsanak a vásárlóiknak. A modell képes feldolgozni és értelmezni a vásárlók által előzetesen megadott szöveges adatokat, így a chatbotok személyre szabott ajánlásokat és terméktanácsokat adhatnak a vásárlóknak.
A ChatGPT és más nagy nyelvi modellek lehetőséget kínálnak az értékesítési csapatok számára, hogy hatékonyabban kommunikáljanak a vásárlóikkal, és növeljék az értékesítési konverziót. A chatbotok lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy gyorsabban és könnyebben hozzáférjenek az információkhoz és termékekhez, és végül javíthatják a vásárlók elégedettségét és lojalitását.
Azonban fontos megjegyezni, hogy a ChatGPT és más nagy nyelvi modelleknek vannak kihívásai és korlátai, például az emberi érzelmi intelligencia és kontextus felismerése terén. Emellett a chatbotok használata lehetőséget ad az ügyfélélmény romlására, ha a chatbotok nem rendelkeznek megfelelő funkciókkal vagy nem képesek a vásárlók igényeinek megfelelően reagálni. Ezért fontos, hogy a cégek gondosan megtervezett és megfelelően képzett chatbotokat használjanak, hogy az ügyfélélmény javuljon, és ne romoljon.”