Az online működő vállalatoknak éppúgy szüksége van az eladások és a látogatók nyomon követésére, mint a hagyományos épületekben működőeknek. A Google Analytics több olyan eszközzel rendelkezik, amely segíthet a látogatók online viselkedésének megértésében és értékelésében. Például, ha az oldalon történt vásárlásokat szeretnénk értékelni, akkor az elektronikus kereskedelem követése lehetővé teszi az eladások mérését. Az eladásokon kívül más tényezők is fontosak lehetnek egy vállalat számára, például a hírlevélre való feliratkozás, a közösségi megosztás vagy a látogatás időtartama. Az Analytics céljainak használatával lehetőség nyílik ezeknek a tényezőknek a mérésére, nyomon követésére.
A célok az Adminisztrálás menüben találhatóak. Itt hozhatunk létre célokat, egyszerre legfeljebb húszat. Ha a regisztrációnál megadtuk a vállalat típusát, akkor az Analytics automatikusan felkínál néhány lehetséges célt, ami abban az ágazatban releváns szokott lenni. Ha nem adtunk meg típust, vagy nem akarunk a felkínáltak közül választani, akkor lehetőség van egyedi cél létrehozására is. Ilyenkor négy típus közül kell választanunk. Mind a négy típus másfajta esemény mérését teszi lehetővé.
- Cél: Egy megadott oldalt meglátogatnak.
- Időtartam: Legalább a megadott időtartamot töltik el az oldalon.
- Oldal/képernyő látogatásonként: Megadott mennyiségű oldalt néz meg a látogató.
- Esemény: Valamilyen eseményt elindít a látogató.
A cél és az esemény típus további beállításokat igényel, míg a másik kettő nem igényel kiegészítéseket. A típus kiválasztása és a beállítások után lehetőség van ellenőrizni a cél elérését. Ilyenkor az Analytics az elmúlt egy heti látogatókról gyűjtött adatok alapján ad egy százalékos értéket a cél eléréséről. Ha véletlenül valamit nem jól állítottunk be, vagy szeretnénk módosítani a beállításokon, akkor a célt megnyitva bármikor módosíthatjuk azt. Fontos, hogy egyszerre csak 20 célt lehet megadni, és egy létrehozottat már nem lehet kitörölni, viszont lehet azt módosítani, vagy a rögzítését leállítani. Ha leállítjuk a rögzítést, akkor semmilyen adat nem lesz elmentve a céllal kapcsolatban addig, amíg újra nem indítjuk azt. Ha szeretnénk további célokat megadni, akkor új nézetet kell létrehozni, amiben ismét 20 féle célt adhatunk meg.
A célok meghatározásánál lehetőség van értékek beállítására is. Az alapértelmezett pénznem a dollár, de a nézet beállításaiban megváltoztathatjuk azt bármelyik másik valutára. Ahányszor egy látogató teljesíti a meghatározott célt, annyiszor kerül rögzítésre az adott pénznemben elért eredmény. A látogatók minden egyes cselekedetét átfordíthatjuk valamilyen pénzbeli mennyiségre. Az egyik módja annak, hogy meghatározzuk az egyes cselekedetek pénzbeli értékét, hogy megvizsgáljuk, hogy a látogatók milyen gyakran teljesítik a kitűzött célt. Például, ha a látogatók tíz százaléka iratkozik fel a hírlevélre, az átlagos vásárlás pedig 500$, akkor a hírlevélre való feliratkozás értéke az 500$ tíz százaléka, tehát 50$. Azonban, ha a feliratkozók csak ötven százaléka vásárol az oldalon, akkor az 50$ felét, tehát 25$-t kell a feliratkozásokra beállítanunk. Az értékek beállítása nem kötelező, ám alkalmazásukkal könnyedén számszerűsíthetjük a célok teljesülését.