Google AdWords
Ads összekapcsolása Analytics-szel

Amennyiben honlapunkat Google Ads kampány segítségével is népszerűsítjük, úgy rendkívül fontos, hogy összekapcsoljuk az Analytics fiókunkkal. Abban az esetben ugyanis, ha nincs meg ez a kapcsolat, úgy minden a kampányból érkező forgalom organikus látogatásnak fog látszani, ami jelentősen torzítja adatainkat. Miközben ellehetetleníti, hogy a marketingköltéseinket megfelelően kalkuláljuk. Ezért még a kampány elindítását megelőzően kapcsoljuk össze a két fiókot egymással, ezzel is növelve a rendszer hatékonyságát!

Ezen feladat megoldásához elsőként mindkét fiókban adminisztrátori szerepkört kell kiosztanunk annak a felhasználónak, aki az összekapcsolást el fogja végezni. Ezt követően az Ads felületén az “Eszközök és elemzés” fülön kell a Google Analytics menüpontot kiválasztani. Itt ugyanaz a felület jelenik meg, mint ami a google.com/analytics oldalon, csak az Ads felületébe van ágyazva. A kívánt fiókot kiválasztjuk és az Adminisztrálás -> fiókszint -> Adatforrások pontnál meg fog jelenni a Fiókok összekapcsolása gomb.

Amennyiben több fiókkal is rendelkezünk, itt tudjuk ellenőrizni, hogy mely Ads fiókot mely Analytics fiókhoz kapcsoltuk. Miután kiválasztjuk, hogy fiókok összekapcsolása, eldönthetjük, hogy automatikusan vagy kézzel szeretnénk címkézni. Célszerű az automatikus címkézés opciót választani. Itt van lehetőségünk továbbá azt is megadni, hogy mely profilokhoz szeretnénk hozzákapcsolni. A kapcsolat később vagy a profilbeállításoknál, vagy fiókszinten az Adatforrások fülön módostíható, igény szerint akár meg is szüntethető.