Az ajánlat és a Quality Score nagyban függ attól, hogy milyen típusú kampányt akarunk indítani.
Ha a kulcsszóorientált hirdetésekre helyezzük a hangsúlyt, akkor az ajánlatunk a kattintásonként felmerülő maximális költséget jelenti. Tehát ha valaki rákattint a hirdetésünkre, akkor az ajánlatunkban meghatározott összeg kerül levonásra. Ebben az esetben a Quality Score-t az határozza meg, hogy mennyire relevánsak a kiválasztott kulcsszavaink, és milyen minőséget képvisel az a honlap, amire a hirdetésünk mutat. Ezek mellett még figyelembe veszik azt is, hogy azok közül, akik látták a hirdetésünket, végül hányan jutnak el odáig, hogy rá is kattintsanak (CTR: clicktrough rate).
Abban az esetben, ha a hirdetés placement-orientált, vagyis a Google Display Networkben szeretnénk kamatoztatni, akkor az ajánlatunk azt jelenti, hogy csak akkor fizetjük ki az általunk megadott összeget, ha a hirdetésünk megjelenik az adott oldalon és csak minden ezredik megjelenés után kell csak fizetnünk (CPM: cost-per-thousand impressions). Ennél a modellnél a Quality Score-t egyedül a honlapunk minősége határozza meg.
Mi az a Quality Score és miért fontos?
A Quality Score megbecsüli, hogy mennyire relevánsak a hirdetéseink, a kulcsszavaink, és milyen minőséget képvisel a honlapunk egy olyan személy számára, aki látja a hirdetésünket. Ha magas a Quality Score pontszámunk, akkor az azt jelenti, hogy a hirdetéseink és a kulcsszavaink is relevánsak, a honlapunk pedig megfelel az elvárt minőségnek. Ez azért fontos, mert ezek összessége garanciát ad a kiváló felhasználói élményre, vagyis arra, hogy a felhasználó könnyen és gyorsan meg tudja találni azt, amit keresett. A Google célja, ennek a felhasználói élménynek a maximalizálása.
A Google Ads több ezer hirdetést fésül át minden egyes kereséskor, és csak azokat fogja megjeleníteni, amik a legnagyobb eséllyel fogják azt kínálni, amire a felhasználó rákeresett. A Quailty Score mutatja meg, hogy a hirdetésünk milyen felhasználói élményt biztosít. Az Ads minden egyes kulcsszóhoz kiszámít egy Quality Score-t, amit több faktor számba vételével végez el. Ezeket az 1-től 10-ig terjedő pontszámokat folyamatosan frissíti a Google, és amellett, hogy figyelembe vesz minden általunk végrehajtott változtatást, azt is beszámítja, hogy időközben hányan kattintottak a hirdetésünkre.
A Quality Score a legfőbb tényező, ami meghatározza a hirdetésünk pozícióját egy keresőoldalon, vagy egy honlapon, és emellett befolyásolja azt is, hogy mennyit fizetünk egy-egy kattintásért.
Általánosságban elmondható, hogy minél relevánsabb a hirdetésünk, annál magasabb a Quality Score-unk, és minél magasabb a Quality Score-unk, annál jobb a pozíciónk, és annál kevesebbet kell fizetnünk egy kattintásért.
Hol tudjuk megnézni a Quality Score-unkat?
A Quality Score-unkat a „Keywords” fül alatt tudjuk megnézni. Az alábbiakban megmutatjuk, hogy hogyan lehet megmérni a kulcsszavaink Quality Score-ját.
1. Kattintsunk felül a „Campaigns” fülre!
2. Válasszuk ki a „Keywords” fület!
3. Ezután kattintsunk a fehér szövegbuborékra , ami megtalálható minden egyes kulcsszó mellett a „Status” oszlopban!
Hogyan számítják ki a Quality Score-t?
Minden egyes alkalommal, amikor valaki olyan keresést hajt végre, ami aktiválja a hirdetésünket, a Quality Score automatikusan újraszámolásra kerül. Ehhez a Google számos faktort vesz figyelembe, amiket fejlesztve lehetőségünk van, hogy magasabb pontszámot érjünk el a Quality Score-on:
- a múltban hányan kattintottak rá a hirdetésünkre, vagyis hány alkalommal bizonyult hasznosnak az adott kulcsszó
- az összesített kattintások száma, minden hirdetés és minden kulcsszó figyelembevételével
- mennyire releváns, átlátható és könnyen használható az a honlap, amire a hirdetés mutat
- mennyire relevánsak a megadott kulcsszavak a hirdetéshez
- mennyire relevánsak a megadott kulcsszavak a felhasználók kereséseihez
- mennyire vagyunk sikeresek a megcélzott régiókban
- mennyire sikeresek a hirdetéseink a különféle eszközökön (pl.: PC, laptop, tablet, mobiltelefon); minden platformhoz külön Quality Score-t számít ki a Google
- ha a Display Network-ön hirdetünk, akkor az is beszámításra kerül, hogy mennyire hatékony a hirdetésünk a különböző oldalakon
Hogyan hat ránk a Quality Score?
A Quality Score többféleképpen is képes befolyásolni az általunk létrehozott accountot.
- a magas Quality Score könnyebbé és olcsóbbá teszi a belépést a hirdetések aukciójára, vagyis növeli az esélyt, hogy hirdetésünk megjelenhessen
- a magas Quality Score csökkenti azt az összeget, amit akkor fizetünk, ha valaki rákattint a hirdetésünkre
- a magas Quality Score-ral nagyobb az esélyünk, hogy a keresés első oldalán jelenjen meg a hirdetésünk
- a magas Quality Score növeli az esélyét, hogy a hirdetésünk a keresési oldal tetején jelenjen meg, ahol jobban szem előtt van
- a magasabb Quality Score azt eredményezeti, hogy hirdetésünk jobb pozícióba kerül más hirdetésekkel szemben
Röviden elmondható, hogy a magas Quality Score lehetőséget ad arra, hogy hirdetéseink minél előkelőbb helyen jelenhessenek meg, és mindezt kisebb költséggel tegyék.