A hírlevél sokak szemében alábecsült marketing eszköz, pedig talán ennél nincs is fontosabb. Az e-mail marketing ugyanis messze a leghatékonyabb online módja annak, hogy közvetlenül kommunikáljunk a vásárlókkal és az ügyfelekkel. Olyan kutatás is készült már, amelyben a cégek 80 százaléka úgy nyilatkozott: előbb adná fel a közösségi médiás jelenlétét, mint az e-mail marketinget. A befutott cégek többsége aktívan hírlevelezik, így rengeteg tapasztalat gyűlt össze a marketing szakembereknél. Neil Patel is ilyen, így a blogján különösen értékes tippeket osztott meg a sikeres hírlevelek titkáról.
1, Szegmentálás
A Campaign Monitor adatai szerint azok a cégek, amelyek szegmentálják az e-mail kampányokat, 760 százalékkal tudják növelni a bevételeiket!
A szegmentálás az a módszer, amikor a címlistát a rendelkezésre álló adatok alapján (pl.: nem, életkor) különféle csoportokra bontjuk a címzetteket, és minden csoportnak más-más üzenetet küldünk. Például a slágertermékről üzenhetünk azoknak, akik még nem vásároltak tőlünk, míg a korábban már vásárlóknak kiegészítőket ajánlhatunk hozzá.
Az ilyen trükkökre lehetőséget adnak a legnépszerűbb hírlevél kliensek, mint például a Mailchimp és a Constant Contact.
Ahhoz, hogy ez működjön, értenünk kell a közönség igényeit, így piackutatásra is szükség lehet.
2, Személyre szabott megszólítás
A fogyasztók 72 százaléka azt mondja: csak akkor foglalkoznak az e-mailekkel, ha személyesen nekik szól. A megszólítás esetében ez könnyen elérhető, ehhez csak a feliratkozásnál el kell kérni a feliratkozó keresztnevét. A többit már automatizálhatjuk szinte minden népszerű hírlevél szolgáltatással.
3, Előnézeti szöveg optimalizálása
Azt nem kell hangsúlyozni, hogy az e-mail címe (vagyis a tárgya) döntő fontosságú, de arról sokan elfeledkeznek, hogy az első egy-két sor mennyire fontos. Pedig az e-mail szolgáltatások felületén és az e-mail alkalmazások értesítéseiben megjelenik a szöveg eleje, így a hírlevél elején meggyőzőnek kell lenni, fel kell kelteni az érdeklődést.
Legalább az első 40 karaktert különösen meg kell fontolni, hogy kiemelkedjen a többi e-mail tartalma közül. E célból is érdemes teszt e-mailt küldeni, majd mobilon és számítógépen is ellenőrizni a megjelenést.
Fontos, hogy ne legyen ismétlődés az e-mail címe (vagyis a tárgya) és az első sorok között, ki kell egészíteniük egymást. Itt nem fér bele a “rizsa”, röviden és tömören a lényegre kell térni!
4, Ajánljunk valami értékeset
Bár a hírlevél végső célja a bevételszerzés, az e-mail tartalmának nem ezt kell elsősorban sugallnia. Sokkal inkább azt, hogy valami értékeset ajánlunk a feliratkozónak. Ezért szokott például egy nagyon hasznos és alapos blogbejegyzés az új e-mail apropója lenni, vagy egy exkluzív kedvezmény lehetősége.