A keresőoptimalizálás csak kis túlzással olyan, mint egy dinamikusan változó tudomány, ezért folyamatosan beszámolunk a legfontosabb trendekről és nemzetközileg is bevált tippekről. A SEO és az online szokások állandó változása miatt mindig más-más kihívásokkal kell szembenézni, ha egy honlapot minél előrébb szeretnénk látni a Google-kereső találati listáján.
A 2024-es kihívásokról az Ahrefs szakmai blogján jelent meg egy hasznos összefoglaló, ezt szemlézzük.
Google-frissítések
Az elmúlt egy-két évben kiugróan sok és drasztikus példát láttunk arra, hogy a Google-kereső változása felemelt vagy éppen a földbe döngölt honlapokat. Core-frissítések, spam update-ek, Helpful Content algoritmus – volt itt minden. 2020-ig évente átlagosan öt ilyen változás volt, 2021 óta viszont ez az átlag a duplájára nőtt.
Érthető a “kapkodás”, hiszen a mesterséges intelligencia felforgatta az online teret, de ez nem hatja meg a weboldalak kezelőit, akik egyre bizonytalanabbak a SEO-eredmények kapcsán.
A megoldás a SEO-hírek minden eddiginél aktívabb figyelemmel követése. A Rackhost Tudásbázis mellett ehhez magyar nyelven az ITE.hu olvasását javasoljuk, angolul pedig a Search Engine Journal, a Search Engine Roundtable és a Search Engine Land híreit, illetve az Ahrefs, a Backlinko, a Semrush, a Siege Media és a Yoast blogját. Ennyi oldalt RSS-olvasóval a legkönnyebb követni, ehhez itt adtunk tippeket.
Konkurencia
A SEO-val szintén élő konkurencia folyamatosan figyelheti a blogbejegyzéseinket, az egyéb szövegeinket, a Google-hirdetéseinket és az ezekben használt kulcsszavainkat. Ezt leginkább három módon lehet kivédeni:
- mi is monitorozzuk a versenytársakat;
- érdemes folyamatosan SEO-szakértővel konzultálni, aki a Google-kereső és a konkurencia változásaihoz (is) folyamatosan igazíthatja a beállításokat;
- legyen linképítési stratégiánk, amit nehéz munka lemásolni.
Mesterséges intelligencia
Az elemzők is tanakodnak, hogy a mesterséges intelligencia milyen hatással van és lesz a keresőoptimalizálásra. A SEO ezen része még mondhatni gyerekcipőben jár, rengeteg változás jön még, de a legfontosabb tanulság talán az, hogy az eredeti, hasznos, valós tapasztalaton alapuló tartalom hosszabb távon is komoly eredményeket hozhat a mesterséges intelligenciával készült tartalmakkal szemben.
Ezen felül egy SEO-szakértővel együtt érdemes átolvasni a Google leírását arról, hogy miként címkéznek egyes tartalmakat mesterséges intelligencia vagy robot által írt szövegként – itt elérhető a teljes dokumentum.
A “lehetetlen” helyzet
A Google-kereső változásainak nagy nyertese lett a Reddit és a Quora, ahol tömegével olvashatók felhasználói tartalmak. Ezek mennyiségével versenyezni lehetetlen, viszont a linképítés, a komolyan vett kulcsszókutatás, illetve az eredeti, az említett fórumok “megfejtéseinél” mélyebb elemzések segítenek versenyben maradni.
Frissítési verseny
Rendszeresen tanácsoljuk mi is, hogy a jobb SEO-eredményekért érdemes örökzöld tartalmakat készíteni, és ami ugyanilyen fontos: rendszeresen frissíteni ezeket a szövegeket. Utóbbi téren is egyre komolyabb az online verseny, így a jobb esélyekért még több kapacitást kell fordítani a frissítésekre.