« Vissza

Hogyan kezdjük el és mire figyeljünk linképítés során? – 3. rész

SEO

A keresőoptimalizálás egyik elengedhetetlen eleme a linképítés. A Google keresési találatai között finoman szólva is nehéz előkelő helyet elfoglalni, ha nem mutatnak linkek az honlapunkra, lehetőleg minél népszerűbb weboldalakról. A linképítéshez adtunk már hasznos tippeket egy gyorsan átfutható írásban, de nemrég cikksorozatot indítottunk, hogy bővebben fejtsük ki a linképítés fortélyait. Az első és második után jöjjön a harmadik rész!

 

Linkelés vásárlása

 

A linképítés 4 fő módszere közül kettőt már kiveséztünk a korábbi cikkekben, a harmadik tippet pedig egy talán meglepő, de fontos megjegyzéssel kezdjük: alapvetően nem tanácsos linket vásárolni. Fizetni ugyanis leginkább olyan honlapokon lehet a linkelésért, amelyeknek nincs érdemi SEO-optimalizáló hatása, ennél pedig rosszabb eset, ha egy “rossz hírű” weboldalon linkelésért esetleg hátrébb is sorol a Google-kereső.

 

Ha vállaljuk a kockázatot, mindenképp olyan oldalon vásároljunk linket, amelynek a hátterét és tartalmait alaposan megvizsgáltuk. Nemcsak azért, hogy az algoritmusok kedvében járjunk, hanem a hitelességünk megőrzése miatt is.

 

Linkelés kiérdemlése

 

Nos, ez már egy sokkal inkább célravezető tipp, de egyben a legnehezebb is. Az általunk végzett linkelés és a linkelési kérés és vásárlás ugyanis direkt módszer, a linkelés kiérdemléséhez viszont főként a tartalom minősége számít, és legyünk őszinték, egy kis szerencse sem árt hozzá, hiszen nem mindegy, ki fedezi fel a linkelésre érdemes blogbejegyzésünket (és tartja érdemesnek a linkelésre).

 

Azért nem csak Fortuna kezében van a sorsunk, akadnak bevált módszerek a linkelés kiérdemlésére. Például a promótálás, a reklámozás – hogyan is várhatjuk a tartalmunk linkelését, ha a potenciális linkelők nem tudnak róla? Minél több olvasót csábítunk az oldalunkra, annál nagyobb esélyünk van a linkelésre.

 

Egy esettanulmány, a szakma és/vagy a célközönség számára hasznos kutatás kiemelése Facebookon vagy erről egy érdekes sajtóanyag kiküldése, de akár az adatok összegzése egyetlen látványos infografikában – örökzöld módszerek ezek.

 

A médiamegjelenés egyik legkönnyebb módja mostanság a podcastekben szereplés – legyen szó akár mások műsoráról, vagy saját készítésű podcastról –, célszerű keresni a szereplési lehetőségeket.

 

SEO-barát, linkelésre érdemes tartalmakat legegyszerűbben egy blogon lehet közzétenni, így egy honlap blogjának népszerűsítése kulcskérdés – e témában már megosztottunk 8 forgalomnövelő praktikát, érdemes átnézni a listát.

 

Vannak tehát praktikák, de az a legfontosabb, hogy kiváló minőségű, rendkívül hasznos, a megfelelő kulcsszavakkal ellátott tartalmat osszunk meg. Ha folyamatosan így teszünk – és ezzel együtt megbízható, egyre népszerűbb forrássá válunk –, a linkelés garantált. Épp ezért nem szabad spórolni az erre fordított idővel, energiával és pénzzel – egy informatív weboldal aranyat ér.

 

További hasznos tanácsokért olvasd el cikksorozatunk negyedik részét is!

Kapcsolódó cikkek