« Vissza

Hogyan kezdjük el és mire figyeljünk linképítés során? – 4. rész

SEO

A keresőoptimalizálás egyik elengedhetetlen eleme a linképítés. A Google keresési találatai között finoman szólva is nehéz előkelő helyet elfoglalni, ha nem mutatnak linkek az honlapunkra, lehetőleg minél népszerűbb weboldalakról. A linképítéshez adtunk már hasznos tippeket egy gyorsan átfutható írásban, de nemrég cikksorozatot indítottunk, hogy bővebben fejtsük ki a linképítés fortélyait. Az első, második és harmadik után jöjjön a negyedik, befejező rész!

 

Mitől lesz értékes egy link?

 

A korábbi cikkekben taglalt linképítési trükkök mit sem érnek, ha a linkek nem értékesek. Hogy mi adja a linkek értékét? Soroljuk.

 

1, Tekintély

 

Minél több és minél értékesebb honlapok linkelnek egy weboldalra, annál nagyobb az értéke a Google algoritmusának szemében. Minél régebb óta népszerű egy honlap, annál értékesebb a linkelése.

 

2, Relevancia

 

Nem mindegy, hogy milyen témájú honlapok linkelnek a weboldalunkra. Ha például egy italboltot üzemeltetünk, akkor remek hír, ha egy “A 10 legjobb ár-érték arányú viszki” című cikkben linkelnek a kínálatunkra, de ha véletlenül egy kozmetikus oldala linkel ránk, nincs sok haszna. Minél inkább kapcsolódik a linkelés a témánkhoz, annál értékesebb.

 

3, Horgonyszöveg

 

A Google-kereső nem csak a linkeket pásztázza, hanem azt is, hogy a linkelés szövege, vagyis a horgonyszöveg mennyire releváns. Ha például szó szerint idézik a linkelt cikkünk címét, és ez a szöveg vezet a címre, vagy egy fontos kulcsszó a horgonyszöveg, akkor sokkal értékesebb link lesz belőle, mint ha ugyanott egy “kattints ide” felirat linkelne ránk.

 

4, Linkelési szándék

 

A keresők algoritmusai olyan kifinomultak, hogy könnyedén átlátják a linkelés szándékát. Meg tudják állapítani egy linkről, hogy felhasználók által generált (pl.: blogok vagy közösségi oldalak hozzászólásaiban elhelyezett linkek), vagy épp fizettek érte (pl.: hirdetés, szponzorált tartalom). Ezek a linkelési módszerek csak akkor értékesek, ha népszerű honlapokról és közösségi oldalas profilokról érkezik.

 

5, Elhelyezés

 

Egyáltalán nem mindegy, hogy egy honlap melyik részéről kapjuk a linket. Ha például a törzsszövegben (pl.: egy blogbejegyzés szövegében) van a link, az sokkal értékesebb, mintha az oldal alján vagy oldalsó dobozában lenne.

 

Szintén fontos, hogy minél feljebb jelenjen meg a link, ugyanis az olvasók nagyobb eséllyel kattintanak, ha már egy cikk elején látják a linket.

 

Számít az is, hogy hány oldalra vezet link az adott bejegyzésben – ha csak a miénkre, akkor sokkal értékesebb, mintha a szövegben több link is lenne különböző honlapokra.

 

6, Útvonal

 

A linképítésnek nem kell feltétlenül direktnek lennie, vagyis ha például van egy termékünk, nem kell rögtön oda linkelni. A termékről érdemes készíteni blogbejegyzést, és azt linkelni egy vagy több weboldalon, majd a blogon linkelni a terméket. Ha ezt az útvonalat több értékes honlapról indítjuk, sokszorozzuk a linkelés értékét.

Kapcsolódó cikkek