« Vissza

A sikeres SEO alapja: hogyan találjuk meg a legjobb kulcsszavakat? – 2. rész

SEO

A precíz SEO-szövegírás alapvető fontosságú egy honlap előretörésében a Google-kereső találatai között. Ahhoz, hogy sarokkő tartalomként kattintásokat hozó blogbejegyzések kerüljenek a weboldalra, el kell végezni egy fontos feladatot: meg kell találni a legjobb kulcsszavakat. A témából adódóan van néhány kulcsszó, amelyen gondolkodni sem kell, de a keresőmotor algoritmusa bonyolult, így a SEO-optimalizálás ezen része sem intézhető el egy legyintéssel. Cikksorozattal ássuk bele magunkat a megfelelő keresőszavak eredményes kutatásába, az első rész után jöjjön a folytatás!

Kulcsszókereső eszközök

A hagyományos módszerek után kicsit mélyebbre ásunk, hiszen a legjobb kulcsszavak utáni kutatás során nem lehet megelégedni mondjuk egy tucat kulcsszó listára írásával. Az egyre nagyobb versenyben egyre több kifejezésre kell SEO-stratégiát építeni, vagyis ki kell szúrni azokat, amelyeket a konkurencia nem, vagy nem annyira céloz.

Ehhez kulcsszókereső eszközök bevetésére is szükség lesz. A Google ez esetben is barátunk, hiszen a keresőóriás saját és ingyenes szolgáltatásai – mint például a Google Keyword Planner és a Google Trends – megfelelő támpontot adnak a kutatáshoz, ahogy a szintén ingyenes WordStream és Keyword Tool Free is.

Ha ennél is tovább mennénk, és fizetnénk is az eredményes keresésért, megannyi lehetőség kínálkozik. A mezőnyből az alábbi szolgáltatások emelkednek ki:

  • Keyword Tool Pro
  • Ahrefs Keywords Explorer
  • KW Finder
  • Moz

Egyaránt népszerű oldalakról van szó, és ebből a listából is kiemelkedik az első két tipp, ugyanis a Keyword Tool Pro és az Ahrefs Keywords Explorer a versenytársakhoz képest kifejezetten nagy adatbázissal dolgozik.

Ez még nem jelenti azt, hogy e kettőből kell választani, hiszen minden szolgáltatás más csomagot és funkciókat kínál, így egyéni igényektől függhet a választás. Na és persze attól is, hogy milyen keret áll rendelkezésre, hiszen a legkomolyabb csomagok árai esetén határ a csillagos ég, de a kisebb cégek is ki tudják fizetni az alap csomagokat.

Tanulmányozzuk a szakterületünket (niche-kutatás)

Minél kisebb és minél egyértelműbben körülhatárolható témára szakosodik egy cég, annál fontosabb elvégezni a niche-kutatást, vagyis az adott szakterület vizsgálatát. Ez egy újabb szintlépés, hiszen komolyabb munkát igényel, mint egy online rendszerbe beütni néhány kulcsszót, és böngészni a további kulcsszó tippek között.

Nincs betonbiztos, mindenkire vonatkozó trükk, de felsorolunk pár alapvető lehetőséget, hogy hol és miként érdemes kutatni, ebből érezhető, mire gondolunk:

  • Facebook-csoportok követése (ha nincs ilyen a témánkban, célszerű létrehozni, így saját kézben van a forrás)
  • Internetes fórumok böngészése
  • Kérdezz-felelek oldalak olvasása
  • Személyes vélemények kérése
  • Ügyfélszolgálathoz érkező üzenetek átnézése
  • Szavazás indítása közösségi oldalakon
  • Konkurencia online felületeinek vizsgálata
  • Vásárlói visszajelzések kérése
  • Szakértői vélemény kikérése
  • Mikroinfluenszerek követése

Kapcsolódó cikkek