« Vissza

Google Trends

SEO

A Google Trends egy mindenki számára nyílt, szabadon használható, Google kereséseken alapuló szolgáltatás.

A Trends megmutatja, hogy egyes keresési kifejezésekre hányszor keresnek rá, illetve a hozzájuk tartozó tulajdonságokat is. A keresési eredményeket szűkíteni lehet területi, időbeli, keresési kategória, illetve keresési jellemző alapján. A területi jellemzőket ország szerint, illetve megyei, regionális szinten szűkíthetjük tovább. Megadhatjuk az időbeli jellemzővel, hogy milyen időintervallumhoz tartozó keresési találatokról szeretnénk statisztikát látni. A keresési kategóriákhoz a Google által előre létrehozott kategóriák tartoznak, így például autók-járművek, vagy akár ételek-italok alapján is csoportosíthatunk. A keresési jellemzőknél kiválaszthatjuk, hogy a keresési találatokat tovább szűrjük-e keresési feltételek szerint, például szűkíthetünk csak kifejezés keresésre, képkeresésre, hírkeresésre, videókeresésre.

A Trends keresés után kapunk egy grafikont, illetve alatta több lebontott statisztikát. A grafikonon az idő függvényében láthatjuk, hogy az adott kifejezésre hányan kerestek rá. A statisztikákban adatokat találhatunk arról, hogy a keresés melyik országból, régióból, városból érkezett, milyen nyelven kerestek rá, de akár a kapcsolódó keresési kifejezésekről is kaphatunk információkat. A Trends segítségével akár több kifejezést is összehasonlíthatunk egymással. Ilyenkor a grafikonon különböző színekkel fognak megjelenni a különböző kifejezések.

A Toplista segítségével megnézhetjük, hogy különböző kategóriákban, például autók, kosárlabdázók, politikusok vagy akár divatmárkák tekintetében mire, vagy kire kerestek rá a legtöbben. Ez a lehetőség sajnos még csak az amerikai kereséseket tartalmazza, de a további országokat tartalmazó bővítés is fejlesztés alatt áll. A legújabb keresések kategóriában az adott napon legtöbbet keresett kifejezéseket tartalmazza. A legújabb keresések alapján tájékozódhatunk arról, hogy mi érdekelte az embereket az adott napon, a kapcsolódó kifejezésekkel, személyekkel valószínűleg valami fontos történt, ha ilyen sokan kerestek rájuk.

A Google Kulcsszókeresőjével együtt használva remek keresőoptimalizáló eszköz lehet, hiszen a megalkotott kifejezéseinket gyorsan tesztelhetjük a Trends berkein belül, előre vetítve annak a teljesítményét. A hasonló kifejezések akár a kulcsszavak kitalálásában is segíthetnek minket. A keresőoptimalizálásban való alkalmazása mellett sok kutató használja a Trends funkcióit bizonyos események előrejelzésére. Sikerült előre jelezni influenza járványokat a keresési kifejezések vizsgálatával, de különféle fogyasztási és tőzsdei szokásokra vonatkozó modelleket is fel tudtak már állítani a szolgáltatás segítségével.

Kapcsolódó cikkek