Üzleti email csomagjaink
Történhet olyan, hogy egyszer csak arra leszünk figyelmesek, hogy köddé vált leveleink egy jelentős része
Lehetséges ok: Meg kell néznünk, hogy az utóbbi időben használtunk-e számítógépünkön vagy valamilyen mobil eszközünkön POP protokollt leveleink megnézésére, mert ha igen, akkor jó esély van arra, hogy leveleink letöltődtek a számítógépre vagy a mobil eszközre és már nem érhetőek el a szerveren.
Megoldás: Létre kell hoznunk egy IMAP accountot ugyanazon az eszközön, ezután pedig áttesszük a leveleket a POP beérkezett üzeneteiből (inbox) az IMAP beérkezett üzenetei közé. A szinkronizáció után az üzenetek már ismét megtalálhatóak lesznek a szerveren. Végül pedig ki kell kapcsolnunk, vagy legalábbis újra kell konfigurálnunk a POP-ot annak érdekében, hogy minden levél után készítsen másolatot, ami majd megmarad a szerveren.
Az egyik e-mail kliensben létrehozott mappáimat nem látom a webmailben vagy egy másik e-mail kliensben
Lehetséges ok: A hiányzó mappáknak két lehetséges oka lehet. Az első az az, hogy a használatban levő e-mail kliensünk POP protokollt használ, ezért a beérkezett üzeneteken kívül minden más mappa csak a számítógépen jött létre, a szerveren sosem léteztek. A másik lehetőség pedig az, hogy az alap e-mail kliens IMAP protokollt használ, de a további mappák nem lettek hozzáadva a webmailhez, vagy az új e-mail klienshez.
Megoldás:
1. Meg kell bizonyosodnunk afelől, hogy a mappák valóban IMAP mappák! Amennyiben nem azok, akkor valószínűleg újra létre kell őket hozni az eredeti e-mail kliensben.
2. Hozzá kell adnunk az IMAP mappákat az új e-mail klienshez! Specifikus utasításokért ajánlott megnézni az e-mail kliens súgóját.
Bizonyos e-mailek soha nem érkeztek meg a címzetthez
Lehetséges ok: A levél valószínűleg fennakadt a spam-szűrőn.
Megoldás:
1. Meg kell nézni a spam mappa tartalmát.
2. Rá kell kérdezni a feladónál, hogy kapott-e értesítést arról, hogy mégse sikerült elküldeni az üzenetet.
Yahoo-s vagy Hotmail-es címre küldött levelek eltűnnek pár napra
Lehetséges ok: Néhány nagy e-mail szolgáltató alkalmaz egy „szürke listázás” (gray listing) nevű eljárást, aminek az a lényege, hogy feltartják a gyanúsnak ítélt leveleket pár nap erejéig. Az e-mailek előbb vagy utóbb megérkeznek, de elsőre úgy tűnhet, hogy útközben elvesztek.
Megoldás: Ügyelni kell arra, hogy semmi olyan tartalom ne legyen a leveleinkben, ami fennakadhat a spam-szűrőn.