Fizetős híroldalak, fizetős hírlevelek – akár tetszik, akár nem, ez lesz a tartalomszolgáltatás jövője. Vagy inkább ez a jelene, hiszen már nincs olyan komoly online újság, amely ne kínálna exkluzív tartalmakat támogatói körének. Talán a hírlevelek kapcsán kevésbé ismert az előfizetői modell, de gondoljunk bele: nem kell a közösségi oldalakat, blogokat és különböző szájtokat figyelni a minket érdeklő témában, egyszerűen megkapjuk a lényeget e-mailben, jellemzően napi vagy heti rendszerességgel. 

Ezért a kényelemért egyre többen hajlandók fizetni, így érdemes ilyen projekten gondolkodni. Ha pedig kitaláltuk, hogy melyik téma szakértőiként szeretnénk hasonló szolgáltatást nyújtani, hozni kell egy fontos döntést: melyik programmal vágjunk bele?

Hogyan fizessenek?

Először is fizetési módszert kell választani. Adná magát két lehetőség is: egyrészt a PayPal, másrészt a magyar szolgáltatások, mint például a Barion vagy a SimplePay. Mindegyik remek opció, de a kevésbé ismert Stripe az esetünkben kézenfekvőbb lehet, ugyanis a fizetős hírlevélküldésre alkalmas legjobb alkalmazásokban van egy közös pont: a Stripe-ot egyaránt integrálták.

Campaignzee

Érthető, hogy ez a legnépszerűbb, hiszen támogatja a legismertebb hírlevélküldő rendszert, a MailChimpet. Ha már eleve a MailChimp segítségével küldünk – még ingyenes – hírleveleket, akkor a Campaignzee ideális választás, ugyanis a két szolgáltatást integrálták a fejlesztők, ahogy a Stripe-ot is. Ennél egyszerűbb megoldás tehát nincs, hiszen így egyetlen felületen kezelhetünk mindent: a hírlevelet, a fizetési rendszert és a címlistát is. Mindezért cserébe az előfizetéses bevételünk 10 százalékát kérik el – ezen felül már csak a Stripe költségeivel kell számolnunk.

Revue

Komoly amerikai híroldalak használják a Revue-t a fizetőfalas hírlevelekhez, így a megbízhatósággal nem lehet probléma. Ötven feliratkozóig ingyen is lehet használni, e fölött az előfizetők száma alapján van meghatározva a szolgáltatás havi díja. Előnye, hogy több népszerű hírlevélküldőn használt címlistánkat is egyszerűen be tudjuk építeni, illetve landing oldalunkon rendkívül könnyen be lehet ágyazni a feliratkozási lehetőséget.

Substack

A Substack használata végtelenül egyszerű, dizájnja is minimalista. Mellette szól, hogy egyenként el lehet dönteni, melyik hírlevelet kínáljuk ingyen és melyiket érik el kizárólag az előfizetők. Itt is könnyen integrálhatók a már meglévő címlisták, de egy hátránnyal is számolnunk kell: a rendszer nem támogatja a saját domaint, vagyis így néz ki az URL: ahírlevélneve.substack.com. Itt is a bevételünk tizedét vonják le.

Memberful

Ha nem csak hírlevélben gondolkodunk, hanem egy fizetőfallal rendelkező weboldalban is, akkor a Memberful kitűnő választás, főként ha honlapunkat a WordPress blogmotorja hajtja. Használatához viszont rendelkeznünk kell egy fiókkal valamilyen hírlevélszolgáltatónál, ugyanis az e-mailek küldésére innen nincs lehetőség, viszont szerencsére integrálható minden népszerű ilyen szolgáltatás.