Egyre több közösségi oldalra kell posztolni egyre több típusú tartalmat, és ezt nehéz követni, főként az olyan cégeknél, ahol több ember is dolgozik az online marketingen. Az átlátható, stratégia mentén haladó munkát segíti a tartalomnaptár, amelynek legfontosabb tudnivalóit már összeszedtük, most pedig – a Semrush tanácsait felhasználva – ahhoz adunk tippeket, hogy a tartalomnaptár hatékony is legyen. Cikksorozatot indítottunk a témában, az első rész után jön a folytatás.
4, Célközönséghez illő tartalomtípus választása
Blogbejegyzés, TikTok-videó, LinkedIn-cikk – csak néhány tartalomtípus az óriási kínálatból. Rengeteg lehetőségünk van üzenetünk átadására, de mindenhol mégsem lehet ott lenni, és nem is érdemes. Ki kell választani, hogy a célközönségünk hol érhető el, és az adott platformokon milyen tartalomtípusokkal szólítható meg a leghatékonyabban.
A vásárlói személyiség (buyer persona) meghatározása sokat segít a döntésben. Ez az ideális ügyfél egy kitalált személy, amely olyan tulajdonságokkal (pl.: kor, nem, végzettség, anyagi helyzet, lakóhely, hobbi, stílus, célok, stb.) rendelkezik, amilyennek a célközönségünk “átlagos” tagját képzeljük.
A vásárlói személyiség leírását egy jól látható helyen a tartalomnaptárban is érdemes rögzíteni, hogy mindig szem előtt legyen, mindenki ennek megfelelő stílusban, módszerekkel, tartalmakkal és platformokon kommunikáljon.
5, Naptár megosztása
A cégeknél nem csak a marketing csapat számára fontos, hogy lássa a tartalomnaptárt, más részlegeknek is érdemes hozzáférést biztosítani, mint például a sales vagy a termékfejlesztők. Hiába van egy remek posztötletünk, ha nem illik az ügyfelek aktuális vásárlási szokásaihoz, vagy például a tervezettnél később készül el a posztot ihlető termék. Ilyen szempontból is át kell tehát gondolni, hogy kivel osztjuk meg a tartalomnaptárt, el kell kerülni az ennek hiányából fakadó bakikat.
A hibák megelőzése mellett minden érintett számára hasznos, ha belelát a kommunikációs folyamatokba. A tartalomnaptár információi ötleteket adhat a kollégák számára, vagy például felhasználó információt az ügyfélszolgálat számára.
6, Tartalom újrafelhasználása
A tartalmak kapcsán jobb előre tisztázni, hogy milyen újrafelhasználási lehetőségekkel szeretnénk élni a jövőben – ez külön rubrikát is kaphat a tartalomnaptárban.
Mit értünk újrafelhasználás alatt? Mondjuk egy blogbejegyzést, amelyből később egy YouTube-videó is lehet. Íme egy példa: a Rackhost Tudásbázisán egy cikket írtunk arról, hogy milyen egy jó 404-es oldal, majd készült belőle egy videó is. A videó természetesen be van ágyazva a cikkbe, a videó leírásában pedig ott a link a cikkhez. Az ilyen trükkök SEO-szempontból is sokat számítanak, de ennél is fontosabb, hogy növeljük a célközönség elérésének esélyét, illetve nagyon egyszerűen tudunk új tartalmat gyártani egy régi anyag felhasználásával.
7, Eredményesség mérése
– Mennyi embert ér el egy poszt?
– Mennyi kattintást hozott egy hirdetés?
– Mennyien osztottak meg egy bejegyzést?
– A blogbejegyzést hányadik oldalon listázza a Google-kereső?
Csak néhány “mérőszám”, amely jelezheti egy tartalom eredményességét, amit nemcsak mérni fontos, de figyelni is a statisztikákat, majd a megfelelő helyhez írni az adatokat a tartalomnaptárban. Így mindenki láthatja, hogy melyik tartalom volt sikeres, és melyik nem, ebből pedig le lehet vonni a megfelelő következtetéseket.