Ha egy cég komolyan gondolja a LinkedIn-oldal beindítását, bizonyára van célja és a stratégiája, illetve ötletei is bőven akadnak a bejegyzésekhez. Na de milyen típusú posztokban lehet gondolkodni? A válaszokhoz nyújt kiváló “puskázási” lehetőséget a Social Media Examiner listája, amelyből a legfontosabb opciókat válogattuk egy csokorba.
Szöveg
Többnyire alábecsülik ezt a bejegyzéstípust, pedig egy frappáns szöveg néha ütősebb, mint bármilyen grafika vagy videó. A LinkedIn hírfolyamában egy szöveges poszt első 5 sora látszik, majd egy kattintással a folytatás is elérhető. Tehát az első 5 sorban kell meggyőzni a követőket. Ehhez természetesen egy figyelemfelkeltő kezdés dukál, majd jöhetnek a szakmai kulisszatitkok és érdekességek, hogy meg is tartsuk a figyelmet.
Szavazás
A követők aktivizálása a LinkedInen is kulcsfontosságú, ehhez pedig remek eszköz a szavazás funkció. Bármiről kikérhetjük a közönség véleményét – nekik csak egy kattintás, nekünk viszont piackutatásként sem utolsó módszer.
Link
Ha a céges blogon megjelent egy új bejegyzés, mindenképp osszuk meg a linket. Bármilyen más netes tartalom is megosztható, podcast-interjútól kezdve landing oldalig. Persze ajánlásként egy rövid szöveg sem árt, egy-két emojit is érdemes hozzá használni, és a releváns hashtagek se maradjanak el.
Fotó, grafika
Ahogy minden közösségi oldalon, úgy a LinkedInen is nagyobb eséllyel állítjuk meg a görgetést egy látványos vagy érdekes fotóval, grafikával. Saját kép is megfelel, de a felhasználói tartalom még ütősebb – az ide kattintva elérhető cikksorozatban ki is fejtettük, hogy miért.
Videó
Vannak üdítő kivételek, de általában a legtöbb reakciót és megosztást, illetve a legnagyobb elérést is a videók érik el a LinkedInen.
Legfeljebb 10 vagy 15 perces videók tölthetők fel, attól függően, hogy mobilról vagy számítógépről tesszük. Ezt a keretet nem kell teljesen kihasználni, sőt, a rövidebb, pár perces videók szoktak igazán népszerűek lenni.
A LinkedInen érdemes feliratozni a videókat, sokan ugyanis némítva nézik. Ez nem is meglepő, hiszen ezt a közösségi oldalt többnyire munkaidőben nézik át a felhasználók, így irodai környezetben indítják el a lejátszásokat.
Élő videó
Mi a jobb a videónál a LinkedInen? Az élő videó! Megszokhattuk, hogy a közösségi médiában minden algoritmus ezt a formátumot részesíti a legnagyobb előnyben. A LinkedIn esetében pedig az élőben felvett szakmai interjúk és online konferenciák népszerűsége még inkább növeli az élő videók presztízsét. Kihagyhatatlan eszközzé vált.
Cikk
A LinkedIn külön megjelenést alakított ki a hosszabb szöveges posztoknak, amelyek lényegében blogbejegyzésként működnek a LinkedInen. Több mint 100 ezer karaktert is lehet írni, ilyen terjedelemben bármilyen szakmai vélemény, ötlet, gondolat és tapasztalat kifejthető. A személyes brandépítés jól bevált eszköze lett a LinkedInen, de ilyen cikkekkel a cégek is növelhetik az ázsiójukat, igazi szakértőként mutatkozhatnak.
Hírlevél
A LinkedIn legutóbb bevezetett tartalomtípusa a hírlevél. Készítése és szerkesztése ugyanolyan egyszerű, mint a cikkek esetében. Meghívhatunk felhasználókat a feliratkozásra, ha pedig ezt megteszik, akkor minden új hírlevelünkről értesítést kapnak. Az elérés növelése érdekében a hírlevél linkje megosztható egy bejegyzésben is, így azok is találkozhatnak vele, akik (még) nem iratkoztak fel.