Új év, új esélyek a tartalommarketing fejlesztésére – bárkinek lehet ez az egyik 2022-es fogadalma, ha van legalább egy honlapja. A weboldalak fejlesztési és népszerűsítési trendjei folyamatosan változnak, ezért is éreztük úgy: érdemes a Marketing Insider Group alapos toplistájából szemezgetni. Egy tucat olyan tartalommarketing tendenciát gyűjtöttek össze, amelyekre idén különösen érdemes lesz fókuszálni.
Személyre szabott tartalom
Demográfia, érdeklődési kör, preferencia – csak néhány példa a rengeteg adatból, amely a cégek és a hirdetési rendszerek rendelkezésére áll, akár csak egyszerű kereséssel is. Ezt ki is kell aknázni, méghozzá személyre szabott tartalmakkal. Sokszor egy-egy személyre szóló e-mail is jobb eséllyel hoz konverziót, mint egy sablonos hírlevél.
Niche, azaz specifikus területre koncentrálás
Már a nagy cégek is egyre kisebb, de remekül behatárolható közönségre céloznak a hirdetésekkel és szponzorált tartalmakkal – például a mikroinfluenszerek segítségével. Ez a trend várhatóan egyre erősebb lesz, hiszen egyre inkább ezek a véleményvezérek az igazán hitelesek a fogyasztók körében. Épp ezért egyre több olyan tartalomra van szükség, amely specifikus területre koncentrál. A niche marketing 2022-ben még hatékonyabb lehet!
Tömörebb tartalom vizuális megjelenítéssel
Sokáig – a honlapok esetében főként SEO-szempontok miatt – a minél hosszabb tartalmak számítottak sikeresnek. Csakhogy az emberek figyelméért egyre nagyobb a harc, és a fogyasztók figyelmét egyre nehezebb fenntartani hosszú blogbejegyzésekkel. Tömörebb szöveggel, infografikákkal és rövid videókkal már egyre eredményesebb lehet a tartalommarketing – főként a fiatal, de már jól kereső célközönség körében.
Tartalomtípusok széles skálája
Lassan luxusnak számít, ha egy Facebook-oldal vagy blog kizárólag képekkel vagy szövegekkel akarja megnyerni közönségét. A változatosság már nem előny, hanem elvárás: infografikák, videók, podcastok, galériák és szövegek egyaránt szükségesek az online tartalommarketing sikeréhez.
Egyre feljebb törnek a felhasználói tartalmak
A közönséget nemcsak hozzászólások írására kell buzdítani, hanem tartalomgyártásra is. A különböző nemzetközi kutatások szerint elképesztő arányú, akár 85 százalékos is lehet a felhasználói tartalmak iránti bizalom. A legjobb marketingesek tehát a követőink között vannak, az általuk küldött fotós és videós beszámolók – például a felhasználói élményről – mindennél többet érnek. Az aktív közösség kiépítése is könnyebb, ha ilyen tartalmakat kapunk az ügyfelektől és vásárlóktól, és meg is osztjuk őket.
Legyen egyre több élő videónk!
A közönség aktivizálására nincs is jobb eszköz, mint az élő videó – nem véletlen, hogy például a Facebook és a LinkedIn algoritmusai is ezeket a tartalmakat támogatják leginkább. Minél többször kell élni ezzel a lehetőséggel, a hozzá való eszköz ott van a zsebünkben: csak elő kell venni a mobilt, és máris olyan tartalom készíthető, amellyel mindennél jobban bevonjuk a közönségünket.