Mivel ragadható meg az emberek figyelme? Hogyan fogalmazzuk meg az üzenetünket, hogy minél több ember lássa és értse? Miként érhetünk el kimagasló aktivitást? Milyen trükkel érjük el a célközönséget? Egy online kampány sikere múlhat a felsorolt kérdéseken, így egy kampány vizuális elemei mellett arra is figyelni kell, hogy milyen szöveget írunk a bejegyzésekhez. Íme a profi szövegírók néhány bevált módszere!
1, Stílus meghatározása
Profi és hivatalos hangnemtől kezdve a laza és vicces írásokig bármilyen stílust képviselhetünk a bejegyzésekben. Erről a cégünk filozófiája és a célközönségünk ízlése alapján érdemes dönteni, majd tartani magunkat hozzá. A tegezés és a magázás között is választani kell, illetve érdemes 1-től 10-es skálán meghatározni, hogy bizonyos stíluselemek mennyire legyenek jellemzőek. Például: komoly (6), humoros (4), trendi (7), közérthető (10).
2, Probléma felvetése és megoldás felkínálása
A termékünk és/vagy szolgáltatásunk jó esetben nemcsak hasznos, de értéket is képvisel, a vásárlók és ügyfelek életét jobbá teszi. Épp ezért nem árt hangsúlyozni, hogy milyen problémára kínál megoldást, milyen előnyökkel jár, mivel kínál többet a konkurenciánál.
Ezek a figyelemfelkeltő tényezők rendre jelenjenek meg a posztokban, minél változatosabban megfogalmazva, sokszor csak indirekt módon, finom utalással. Például egy költői kérdéssel, vagy a probléma káros hatásainak említésével. Persze ne legyen túl negatív az üzenet, erre is vigyázzunk!
3, Tömör fogalmazás
Ha csak a saját felhasználói szokásunkat figyeljük meg, akkor is gyorsan beláthatjuk: a közösségi oldalak pörgetése közben minden posztra néhány másodperc figyelem jut. Logikus tehát, hogy hosszú szöveggel nem tudjuk elérni a célunkat, amely többnyire kattintás lehet egy linkre. Röviden, velősen fogalmazzuk meg azt, miért érdemes ellátogatni a honlapunkra, vagy például megnézni a videónkat.
4, Egyszerű fogalmazás
A posztok szövegének nemcsak rövidnek, de egyszerűnek is kell lennie. Bonyolult megfogalmazással és a köznyelvben ritkán használt szavak használatával egy pillanat alatt elveszítjük a követők érdeklődését. Lényegében azt kell elérni, hogy már ránézésre tudják és értsék, miről van szó.
5, Kérdezzünk
Az aktivitás elérése a cél, de nem csak az hoz hasznot, ha egy linkre kattintanak a követők – az Instagramon például erre nincs is lehetőség, csak a leírásban. Fontos interakció a hozzászólás is, el kell tehát érni, hogy a követők írjanak a bejegyzés alá. Ehhez sokszor elég feltenni egy kérdést, hogy mindenki leírhassa a véleményét. Minél több komment érkezik, annál nagyobb elérést generál a közösségi oldalak algoritmusa.
6, Váltsunk ki érzelmeket
A minél nagyobb aktivitás érdekében a követők érzelmeire is lehet hatni, legyenek azok akár pozitívak, akár negatívak. Ha erre utalunk – például egy aktuális, a célközönséget érintő hír említésével–, vagy mi magunk váltunk ki érzelmet, akkor még több reakció érkezhet. Persze óvatosan bánjunk ezzel a trükkel, legyünk empatikusak és tartsuk megfelelő mederben az így kialakuló beszélgetést!
7, Használjunk #hashtageket
A közösségi média alapvető eszköze a hashtag. Releváns kulcsszavakkal címkézhetjük a posztokat, hogy a témájuk iránt érdeklődők megtalálják. Egyszerű és praktikus segítség tehát a célközönség eléréséhez és a követőtábor növeléséhez. El lehet helyezni a bejegyzésben vagy a kommentek között is – bárhogyan is, de mindenképp használjuk!