« Vissza

Bevált szövegírási tippek a közösségi médiához

Online marketing

Mivel ragadható meg az emberek figyelme? Hogyan fogalmazzuk meg az üzenetünket, hogy minél több ember lássa és értse? Miként érhetünk el kimagasló aktivitást? Milyen trükkel érjük el a célközönséget? Egy online kampány sikere múlhat a felsorolt kérdéseken, így egy kampány vizuális elemei mellett arra is figyelni kell, hogy milyen szöveget írunk a bejegyzésekhez. Íme a profi szövegírók néhány bevált módszere!

 

1, Stílus meghatározása

 

Profi és hivatalos hangnemtől kezdve a laza és vicces írásokig bármilyen stílust képviselhetünk a bejegyzésekben. Erről a cégünk filozófiája és a célközönségünk ízlése alapján érdemes dönteni, majd tartani magunkat hozzá. A tegezés és a magázás között is választani kell, illetve érdemes 1-től 10-es skálán meghatározni, hogy bizonyos stíluselemek mennyire legyenek jellemzőek. Például: komoly (6), humoros (4), trendi (7), közérthető (10).

 

2, Probléma felvetése és megoldás felkínálása

 

A termékünk és/vagy szolgáltatásunk jó esetben nemcsak hasznos, de értéket is képvisel, a vásárlók és ügyfelek életét jobbá teszi. Épp ezért nem árt hangsúlyozni, hogy milyen problémára kínál megoldást, milyen előnyökkel jár, mivel kínál többet a konkurenciánál.

 

Ezek a figyelemfelkeltő tényezők rendre jelenjenek meg a posztokban, minél változatosabban megfogalmazva, sokszor csak indirekt módon, finom utalással. Például egy költői kérdéssel, vagy a probléma káros hatásainak említésével. Persze ne legyen túl negatív az üzenet, erre is vigyázzunk!

 

3, Tömör fogalmazás

 

Ha csak a saját felhasználói szokásunkat figyeljük meg, akkor is gyorsan beláthatjuk: a közösségi oldalak pörgetése közben minden posztra néhány másodperc figyelem jut. Logikus tehát, hogy hosszú szöveggel nem tudjuk elérni a célunkat, amely többnyire kattintás lehet egy linkre. Röviden, velősen fogalmazzuk meg azt, miért érdemes ellátogatni a honlapunkra, vagy például megnézni a videónkat.

 

4, Egyszerű fogalmazás

 

A posztok szövegének nemcsak rövidnek, de egyszerűnek is kell lennie. Bonyolult megfogalmazással és a köznyelvben ritkán használt szavak használatával egy pillanat alatt elveszítjük a követők érdeklődését. Lényegében azt kell elérni, hogy már ránézésre tudják és értsék, miről van szó.

 

5, Kérdezzünk

 

Az aktivitás elérése a cél, de nem csak az hoz hasznot, ha egy linkre kattintanak a követők – az Instagramon például erre nincs is lehetőség, csak a leírásban. Fontos interakció a hozzászólás is, el kell tehát érni, hogy a követők írjanak a bejegyzés alá. Ehhez sokszor elég feltenni egy kérdést, hogy mindenki leírhassa a véleményét. Minél több komment érkezik, annál nagyobb elérést generál a közösségi oldalak algoritmusa.

 

6, Váltsunk ki érzelmeket

 

A minél nagyobb aktivitás érdekében a követők érzelmeire is lehet hatni, legyenek azok akár pozitívak, akár negatívak. Ha erre utalunk – például egy aktuális, a célközönséget érintő hír említésével–, vagy mi magunk váltunk ki érzelmet, akkor még több reakció érkezhet. Persze óvatosan bánjunk ezzel a trükkel, legyünk empatikusak és tartsuk megfelelő mederben az így kialakuló beszélgetést!

 

7, Használjunk #hashtageket

 

A közösségi média alapvető eszköze a hashtag. Releváns kulcsszavakkal címkézhetjük a posztokat, hogy a témájuk iránt érdeklődők megtalálják. Egyszerű és praktikus segítség tehát a célközönség eléréséhez és a követőtábor növeléséhez. El lehet helyezni a bejegyzésben vagy a kommentek között is – bárhogyan is, de mindenképp használjuk!

Kapcsolódó cikkek