« Vissza

Milyen statisztikákra érdemes figyelni a közösségi médiában? – 2. rész

Online marketing

Amíg a közösségi oldalas profilokat nem monitorozzuk, csak félmunkát végzünk: az igazán sikeres online marketinghez figyelni kell a statisztikákat! Csak az adatok monitorozásával lehet megfelelő következtetéseket levonni a célközönségünkről, a hirdetési keretről, a trendekről és a fejlődési lehetőségekről. 

A Semrush szakmai blogja össze is gyűjtötte a legfontosabb statisztikákat, amelyeket igazán hasznos követni a közösségi médiában. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

Reakció arány

 

A legkönnyebben adható reakciók, vagyis a lájkok (a Facebookon és a LinkedInen különféle emojik formájában) arányát mutatja meg a követőbázis méretéhez képest.

Ezt százalékos formában adják meg, amit úgy kell kiszámolni, hogy a követők számát el kell osztani a posztok számával, majd ezt az összeget a reakciók számával kell elosztani, végül a kapott értéket 100-szal megszorozni.

 

Megosztási arány

 

A reakcióknál is értékesebb megosztások arányát különösen érdemes számon tartani az online marketingben. 

Ezt szintén százalékos formában adják meg, amit úgy kell kiszámolni, hogy a követők számát el kell osztani a posztok számával, majd ezt az összeget a megosztások számával kell elosztani, végül a kapott értéket 100-szal megszorozni.

 

Organikus közösségi forgalom

 

Azoknak a felhasználóknak a száma, akik nem fizetett, sima bejegyzések hatására érkeztek honlapunkra a közösségi médiából.

Ezt UTM-linkek segítségével könnyen lehet mérni, hiszen ha az ilyen posztokhoz ezt a speciálist URL-t használjuk, akkor egyértelmű, hogy ilyen forrásból mennyi látogatót csábítottunk a weboldalra.

 

Konverzió

 

Az online marketing egyik legfontosabb célja a konverzió, vagyis a kívánt eredmény (pl.: rendelés, letöltés, feliratkozás) elérése. 

Ennek arányát a Google Analytics 4 segítségével könnyen lehet mérni, és külön értéket lehet találni arra is, hogy a közösségi médiás jelenlét mennyiben járult hozzá a konverzióhoz.

 

Konverziós arány

 

A konverzió fontossága miatt jól jön, ha itt is van egy olyan érték, amely egyetlen számban is ki tudja fejezni a kampány sikerét.

A konverziós arány egy százalékos érték, amit úgy számolnak ki, hogy a konverziók számát elosztják a kattintások számával, majd az így kapott értéket 100-zal megszorozzák.

 

Átkattintási arány

 

A CTR rövidítéssel emlegetett átkattintási arány jelzi, hogy akár a sima, akár a fizetett közösségi médiás bejegyzések CTA-gombjai milyen arányban értek el kattintást.

Ezt százalékos formában adják meg, amit úgy számolnak ki, hogy a kattintások számát elosztják a bejegyzés megtekintésének számával, majd az így kapott számot 100-zal szorozzák meg.

 

Kattintási költség

 

A CPC rövidítéssel emlegetett kattintási költség jelzi, hogy a PPC hirdetéseknél vagy a sima fizetett közösségi médiás hirdetéseknél mennyibe kerültek a honlapunkra érkező kattintások.

Ezt egyszerű kiszámolni: a hirdetési költséget el kell osztani a kattintások számával.

Kapcsolódó cikkek