« Vissza

Milyen a figyelemfelkeltő és meggyőző szöveg a honlapokon? – 4. rész

Online marketingWeboldalkészítés

Nem elég, hogy egy honlap gyönyörű, mobilbarát és jó a felépítése, hiszen mindez semmit sem ér, ha a szövege nem kelti fel a figyelmet és nem győzi meg az érdeklődőt a szolgáltatásaink igénybe vételéről vagy termékeink megvásárlásáról.

 

A Coschedule szakmai blogja az alapoktól vette végig, hogy mire érdemes ügyelni egy weboldal szövegeinek írásakor, így akár kezdő szövegírók, vagy a témában tapasztalatlan cégvezetők számára is hasznos tanácsokat gyűjtöttek össze.

 

Cikksorozatban vesszük át a lépéseket, az első, második és harmadik rész után jöjjenek a záró gondolatok.

 

Hatásos szavak

 

  • 5 módszer az önbizalom felépítéséhez
  • 5 módszer a rendíthetetlen önbizalom felépítéséhez

 

A két cím között egyetlen szó a különbség, de a második címhez egy erős, hatásos szót adtunk, és egy ilyen címmel biztosan sokkal többen kattintanak egy blogbejegyzésre, mint az első változat esetében.

 

Mindig gondolkodjunk el, hogy milyen szó hozzáadásával lehet hatásosabb egy cím, alcím, mondat. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy cikkben egymásra kell halmozni a mellékneveket, de a legfontosabb mondandónkat így is lehet hangsúlyozni.

 

Ha pedig nincs ötletünk a megfelelő szóhoz, használjunk nyugodtan szinonima szótárt.

 

Rövidítés

 

Ha átolvasunk egy szöveget, mindig gondolkozzunk el rajta: vannak-e benne felesleges szavak? Amennyiben találunk ilyen kifejezéseket, nyugodtan töröljük!

 

Csak annyi szó legyen egy szövegben, amennyi feltétlenül szükséges, egy honlap ugyanis nem arról szól, hogy írói kvalitásainkat és szókincsünket csillogtassuk.

 

Előfordul, hogy honlapokon 10-12 soros, vagy még annál is hosszabb bekezdéseket olvasunk. Pedig az ilyen hosszú bekezdések nem motiválják az érdeklődőket, hogy elolvassák. A rövidebb bekezdésekkel átláthatóvá válik a szöveg, kényelmesebb lesz az olvasás, a szemet is “nyugtatja” a látvány.

 

Emlékezetes vagy cselekvésre ösztönző végszó

 

Hatásosabb lesz a szöveg, ha az utolsó bekezdés vagy mondat emlékezetes és/vagy cselekvésre (pl.: kattintásra) ösztönöz. Tanácsos motiváló lezárást adni a szövegnek.

 

Ilyen hatást akkor is elérhetünk, ha a záró szavak kapcsolódnak a szöveg nyitányához, ez a keretes szerkezet következtetések levonására bátorítja az olvasót.

 

Mi a következő lépés? – erre a kérdésre is válaszolhat az utolsó mondat vagy bekezdés, amely vásárlásra vagy kapcsolatfelvételre is ösztönözhet egy érdeklődőt.

 

Cselekvésre ösztönzés bármi lehet, mint például:

 

  • kattintson a linkre;
  • iratkozzon fel a hírlevélre;
  • tegye a kosárba ezt a terméket is;
  • ossza meg a tartalmat ismerőseivel;
  • töltse le e-könyvünket.

 

Felolvasás

 

Az ellenőrzés fontosságát már korábban hangsúlyoztuk, de a biztonság kedvéért vessünk be még egy trükköt: miután elkészült a szöveg, publikálás előtt olvassuk fel hangosan (akár többször is), így ugyanis sokkal könnyebben kiszúrhatók a hibák.

Kapcsolódó cikkek