« Vissza

Milyen a figyelemfelkeltő és meggyőző szöveg a honlapokon? – 2. rész

Online marketingWeboldalkészítés

Nem elég, hogy egy honlap gyönyörű, mobilbarát és jó a felépítése, hiszen mindez semmit sem ér, ha a szövege nem kelti fel a figyelmet és nem győzi meg az érdeklődőt a szolgáltatásaink igénybe vételéről vagy termékeink megvásárlásáról. A Coschedule szakmai blogja az alapoktól vette végig, hogy mire érdemes ügyelni egy weboldal szövegeinek írásakor, így akár kezdő szövegírók, vagy a témában tapasztalatlan cégvezetők számára is hasznos tanácsokat gyűjtöttek össze. Cikksorozatban vesszük át a lépéseket, az első rész után folytatjuk.

 

Vázlat

 

Az első cikkben felsoroltuk a szövegek hátteréhez fontos tippeket, de ez nem azt jelenti, hogy a lépések átvétele után máris írni kell a kész anyagot. Kezdő lépésként egy vázlatra van szükség, amely megadja a szöveg struktúráját.

 

A vázlatos felépítés segít rendszerezni a gondolatainkat, emellett könnyebben átlátjuk, hogy a honlapra kattintó emberek figyelmét a megfelelő témákkal, érvekkel és sorrenddel vezetjük-e.

 

A vázlat a szöveg írása közben segíti a flow-érzést, így nem csak könnyebben és gyorsabban készül el, de kreatívabbak is leszünk a munka során.

 

A vázlatot csak mi látjuk, így nem szükséges kidolgozottnak lennie, ilyenkor még a helyesírásra sem kell figyelni.

 

A jó vázlathoz érdemes leírni az alábbiakat:

 

  • a szöveg tervezett címe;
  • az információk kategóriákba rendezése és azon belüli sorrendjük;
  • SEO-szempontból fontos alcímek a megfelelő kulcsszavakkal;
  • a témaváltások előtti, a témákat akár összekötő gondolatok;
  • áttekintés után a hiányzó részletek.

 

Szövegírás

 

A vázlat elkészítése után nincs más hátra, mint előre: most már el lehet kezdeni a szöveg írását. Az alapok már megvannak hozzá, de írás közben érdemes megfogadni néhány további tanácsot.

 

Figyelemfelkeltő cím

 

Elképesztő mennyiségű tartalommal kell versenyeznünk az interneten, így akár tetszik, akár nem: figyelemfelkeltő címet kell adnunk a szövegeknek. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy bulváros szófordulatokhoz kell nyúlnunk – bár néha ez sem árt.

 

Az a legfontosabb, hogy a címben felhívjuk a figyelmet egy probléma megoldására vagy egy kihagyhatatlan ajánlatra, méghozzá olyan stílusban, amely illeszkedik a korábban már kialakított vásárlói személyiséghez.

 

A címnek is van egy vázlata, amely nem más, mint a 2-3 legfontosabb kulcsszó listája – ezt SEO-szempontból is fontos használni.

 

Egyetlen kulcsszó nem elég, akkor sablonossá válik a szöveg. A “Hogyan fogyjunk le?” cím helyett például sokkal hatásosabb a “Hogyan szabaduljunk meg a sörhastól 90 nap alatt?” vagy a “Hogyan kerüljünk bikini formába a nyári strandszezonig?”.

 

A címtípusok segíthetnek keretet adni, ráadásul a szöveg felépítésére is jótékony hatással lehetnek. Ilyen címtípus például:

 

  • a hogyan cím (pl.: Hogyan számoljuk a kalóriákat a tökéletes fogyókúrához?)
  • a lista cím (pl.: 8 zsírégető edzésgyakorlat, amit segédeszközök nélkül is elvégezhetsz)
  • a titok cim (pl.: Lehull a lepel: eláruljuk a kalóriaszámlálás legnagyobb titkait)
  • az edukatív cím (pl.: Milyen részletekre kell figyelni a kalóriaszámlálás során?)
  • a meggyőző cím (pl.: Hallgassunk a tudósokra: 12+1 bizonyított tény a sikeres fogyókúráról)

A folytatás cikksorozatunk következő részében található.

Kapcsolódó cikkek