Bizonyára találkoztatok már olyan képekkel Facebook- és Instagram-oldalunkon, amelyen ügyfeleink viselik a menő Rackhost pólókat. Nem véletlenül, hiszen egy márka értékét és hitelességét az elégedett vásárlók növelik leginkább – különösen azok, akik még ezt világgá is kürtölik a közösségi médiában. Az internet egyre nagyobb zajában a felhasználói tartalom lett az online marketing talán legfontosabb eleme, ezzel lehet kitűnni a tömegből. Épp ezért tartunk fontosnak egy praktikus cikksorozatot a témában, a legfontosabb tudnivalókkal. Az első és a második részben átvettük az alapokat, a harmadik részben pedig elkezdtük átvenni a hatékony módszereket. Jöjjön a folytatás!
Hirdessünk versenyt ingyen
A Business Wire felmérése szerint a felhasználói tartalmat megosztók mindössze egyharmadát motiválta, hogy valamilyen díjat vagy ajándékot nyerhet. 60 százalékukat jobban aktivizálja a lehetőség, hogy egy márka felületén megjelenjenek, illetve ezzel több követőt és lájkot is szerezzenek.
Ez azt jelenti, hogy lényegében plusz költség nélkül hirdethetünk olyan kampányt, amely a követők tartalmait versenyezteti. Csak ki kell találni egy jó témát, hozzá egy hashtaget, és meghirdetni a vetélkedést egyszerű díjazással: a legnépszerűbb posztokot a márka is megjelenteti. Érdemes hozzátenni, hogy a hashtag használata mellett jelöljék is meg az oldalunkat a posztban.
Kérjünk unboxing videókat
Az unboxing, vagyis kicsomagoló videók egyszerűek, de nagyszerűek: mindössze arról van szó, hogy a vásárlók megmutatják a termékkel való találkozás első pillanatait, viszont örömteli reakció esetén hirtelen a néző is vásárolni akar magának.
Ilyen videót a közösségi oldalakon kérni is lehet a követőktől, de profibb megoldás, ha a csomagoláson hívjuk fel erre a figyelmet, így a vásárlóknak nem kell megtervezni a videózást, csak a szép doboz és felirat hatására előveszik a telefont, és már videózzák is az első benyomásokat.
Bízzuk a posztolást egy influenszerre
Az influenszer marketing egyik legérdekesebb módja, hogy a véleményvezér készíti számunkra a felhasználói tartalmat, méghozzá a mi csatornáinkra. Például: egy sminkekkel foglalkozó cég meghív egy beauty bloggert a céghez, majd egy-két napra a kezébe adja az Instagram-sztorik készítését, így a követőink a népszerű tartalomgyártó nézőpontjából leshetnek kulisszák mögé.
Természetesen ilyenkor a megrendelő kérheti, hogy az influenszer a saját profiljain is jelezze ezt az exkluzív programot. Kiválóan lehet így követőket szerezni a célközönség körében.
Értékeink hirdetése a kollégákkal
Egy céget nemcsak a termékeivel és szolgáltatásaival azonosítanak, hanem az általa képviselt értékekkel, missziójával is. Mi a küldetésünk? Milyen céges kultúrával érjük el céljainkat? Az ehhez hasonló kérdések megválaszolása sokszor értékesebb, mint bármilyen reklám. Hiteles pedig akkor lesz, ha maguk a nálunk dolgozó szakemberek mutatják be a vállalkozás mindennapjait. Mindenféle pozícióban dolgozó munkatársat érdemes felkérni, hogy meséljen a tapasztalatairól a követőknek.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.