« Vissza

Miért és hogyan lesz hasznos a felhasználói tartalom? – 2. rész

Online marketing

Bizonyára találkoztatok már olyan képekkel Facebook- és Instagram-oldalunkon, amelyen ügyfeleink viselik a menő Rackhost pólókat. Nem véletlenül, hiszen egy márka értékét és hitelességét az elégedett vásárlók növelik leginkább – különösen azok, akik még ezt világgá is kürtölik a közösségi médiában. Az internet egyre nagyobb zajában a felhasználói tartalom lett az online marketing talán legfontosabb eleme, ezzel lehet kitűnni a tömegből. Épp ezért tartunk fontosnak egy praktikus cikksorozatot a témában, a legfontosabb tudnivalókkal. Az alapvető kérdéseket tisztázó első rész után jöjjön a folytatás.

 

Miért értékesebb a felhasználói tartalom egy átlagos posztnál?

 

A felhasználói tartalmat készítő fogyasztók úgy érzik – joggal –, hogy egy sokkal nagyobb projekt aktív részesei. Ez már önmagában motiváló tényező, hogy aktivitást mutasson és ezzel a többi követőt is inspirálja, de ezen felül a márkahűséget is növeli. Ha pedig elegen csatlakoznak az akcióhoz – például egy kihíváshoz –, akkor közösség alakul a kreátorokból.

 

Egy átlagos bejegyzés nem mindig, vagy nem elég nagy hatásfokkal generál aktivitást, például hozzászólásokat, megosztásokat. Pedig ezek a virális terjedés kulcsai, a felhasználói tartalmakkal pedig ki is lehet hozni belőle a maximumot.

 

Bizalomkeltés

 

Mi lesz az első benyomásunk egy cégről, amelynek az Instagram-oldalán azt látjuk, hogy sok vásárlója önként és lelkesen készít tartalmakat? A kérdés költői, a válasz egyértelmű: bizalmat kelt bennünk.

 

A 2000 után született fiatalok kapcsán pedig már egészen elképesztő statisztikát lehet találni: a tinédzserek és huszonévesek 50 százaléka dönti el családi és/vagy baráti ajánlás alapján a termékek vásárlását. A felhasználói tartalomnál pedig jobb ajánlás nincs, így az online marketingben évről évre nagyobb hangsúlyt fog kapni, amint ez a generáció egyre inkább fizetőképes lesz.

 

Hogyan használjuk a felhasználói tartalmakat?

 

Azt talán nem érdemes hosszan magyarázni, hogy a közösségi oldalakon posztok, galériák és sztorik alapanyaga lehet minden fotó és videó, ezekre egy hashtag-stratégiára alapozott kihívás is indítható.

 

Ezek a megoldások kézenfekvőek, viszont egy trükkről sokan megfeledkeznek: egy landing oldalt is érdemes szentelni a sok felhasználói tartalomnak. Talán nincs is menőbb kampány annál, amely egy felhasználói tartalmakkal teli honlapra vezet, köztük jól elhelyezett CTA-gombokkal, hogy egy kattintásra legyen a vásárlás.

 

Költséghatékony

 

A felhasználói tartalom olyan, mint az e-mail marketing: nagyon egyszerűen megvalósítható, hatékony, és emellett még rendkívül olcsó is. Lényegében minden egyéb eszközhöz képest kedvezőbb az ára, de a közösségi média legtrendibb módszeréhez, az influenszer marketinghez képest végképp költséghatékony megoldás. Jól gondoljuk meg egy kampány előtt, hogy a két módszer közül melyik térül meg jobban és melyik kelt nagyobb bizalmat.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek