Bizonyára találkoztatok már olyan képekkel Facebook- és Instagram-oldalunkon, amelyen ügyfeleink viselik a menő Rackhost pólókat. Nem véletlenül, hiszen egy márka értékét és hitelességét az elégedett vásárlók növelik leginkább – különösen azok, akik még ezt világgá is kürtölik a közösségi médiában. Az internet egyre nagyobb zajában a felhasználói tartalom lett az online marketing talán legfontosabb eleme, ezzel lehet kitűnni a tömegből. Épp ezért tartunk fontosnak egy praktikus cikksorozatot a témában, a legfontosabb tudnivalókkal. Az első és a második részben átvettük az alapokat, most pedig jöhetnek a leghatásosabb módszerek.
Önkéntes vélemény
Az elégedett ügyfél személyes beszámolójánál nincs értékesebb. Ez lehet egy rövid ajánlás, részletes leírás, galéria, videó – bármi, amely közvetíti a termék vagy szolgáltatás értékét és minőségét. Ezt maguktól is elkészíthetik a vásárlók, de még jobb, ha erre mi is biztatjuk őket. A vásárolt, vagy barter hatására készült vélemény is bír marketing értékkel, de messze nem olyan hiteles, mint az önként, juttatás nélkül készült értékelés.
Az ilyen véleményeket megosztani is lehet, vagy – a vásárló engedélyét kikérve – saját tartalomként is posztolható. Ezután kérni sem feltétlenül kell, hogy jöjjön további értékelés, hiszen a követők számára egyértelmű lesz: pozitív kritikájuk megjelenhet a nagyközönség előtt, ami már önmagában elég motiváció. Persze az a legjobb, ha megkérjük őket, hogy lássák el hashtagekkel a véleményüket és/vagy jelöljék meg a bejegyzésben a profilunkat.
Meglepetéssel generált vélemény
Véleményt nem csak a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos elégedettség válthat ki. Ha egy apró figyelmességet is adunk bónuszként, talán pont ezt az ajándékot – pl.: üdvözlőlapot, csokoládét, ajándékutalványt, stb. – posztolva ajánlják a márkánkat.
Negatív kritika
Nem minden értékelés pozitív, és a bátor cégek ezt sem restek megmutatni. Persze ennek csak akkor van értelme, ha az önkritika mellé megoldást, cserét, javítást is kínálnak az elégedetlen ügyfélnek, amit szintén megosztanak.
Ez a trükk is bizalmat épít. Mindenki tudja, hogy egy cég sem tökéletes, és hitelesebbnek érzik a vásárlók, ha ezt a márka is belátja, és persze segít, ha kivételesen gond adódna a termékkel vagy szolgáltatással.
“Hírnév” ajánlása
A kezdő szint, hogy bátorítjuk a fogyasztókat a véleményekre. A haladó stratégia pedig a következő: hirdessük ki, hogy a legjobb felhasználói tartalmak megjelennek a kampányunkban! Ennél nincs is nagyobb motiváció, az elkötelezett vásárlók egymással versengenek majd a jobbnál jobb tartalmakkal. Ezzel rendkívül olcsón jutunk minőségi tartalomhoz, látványosan növeljük az aktivitást, illetve még erősebbé tesszük a márkahűséget.
Ilyen kampányhoz egy reklámokkal is népszerűsített landing oldal is dukál, ahol kiemelt szerepet kapnak a felhasználói tartalmak.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.