Véget ért a tesztidőszak, hamarosan minden Facebook-oldal indíthat Körüzenet csatornát (Broadcast Channels), igaz, csak a legalább 10 ezer követővel rendelkezők – számolt be a Közösségi Kalandozások blog.
Mi az a Körüzenet csatorna?
Ezt a funkciót régóta várják a magyar Facebook-oldalak is, hiszen a WhatsApp, a Viber vagy a Telegram már régóta kínál ilyen lehetőséget. Egy dedikált chat lehetőségről van szó a cégek és vásárlóik/ügyfeleik között. Direkt üzenetben, a Messengeren lehet tehát eljuttatni a követőknek az online marketing tartalmakat, nem csak az egyre rosszabb elérésű Facebook-hírfolyamban.
Lényegében a hírlevél chates változatáról van szó, itt is feliratkozást kell gyűjteni, majd a célközönség felé közvetlenül lehet kommunikálni szövegekkel, linkekkel, képekkel, videókkal, stb. Hirdetés nélkül lehet tehát nagyobb elérést szerezni. Természetesen ez a funkció sem garantál 100 százalékos elérést, de sokkal eredményesebb is lehet, mint az átlagos posztok, így érdemes is vele kísérletezni.
Milyen lehetőségeket kínál a Körüzenet csatorna?
- Hasonló üzeneteket lehet küldeni, mint egy átlagos messengeres beszélgetésnél, tehát szöveg, kép, videó, link, hangüzenet is küldhető a követőknek, sőt, nemrég egyre több fióknak megjelent a szavazás lehetősége is.
- Csak a Facebook-oldalak adminisztrátorai tudnak itt “posztolni”, így a vállalkozások kezében van az irányítás, viszont kommentelni itt is lehet, tehát a feliratkozó tagokat is lehet aktivitásra késztetni.
- A hírek szerint olyan lehetőség is lesz, hogy az Instagramon direkt üzenetben is megjelenjenek a facebookos Körüzenet csatorna bejegyzései.
- Premier előtti posztolásra is van lehetőség, tehát olyan üzenet is küldhető, amely később a Facebook-oldalon is megjelenik.
- Sztorikban is megoszthatók lesznek a körüzenetek.
- Természetesen a Meta Business Suite oldalán is lehet szerkeszteni és időzíteni a körüzeneteket.
Hogyan állítható be a Körüzenet csatorna?
A Facebookon az oldalra kell váltani, hogy annak “nevében” használjuk, majd a profil tetején megjelenő menüsorban – többnyire a “Továbbiak” lehetőségre kattintva – a “Csatornák” funkciónak kell megjelennie. Ha ez nem látható, akkor az adott oldalnak még várnia kell erre az opcióra.
Itt már csak az “Új csatorna létrehozása” lehetőséget kell kiválasztani, majd megadni a csatorna nevét és profilképét.
Kiknek ajánljuk a Körüzenet csatorna használatát?
Bármelyik Facebook-oldalnak, amelynél megjelenik a funkció, ugyanis egy ingyenes, egyszerűen használható funkcióval kapunk olyan lehetőséget, amely – feliratkozás után – sokkal nagyobb elérésre ad lehetőséget, mint a hagyományos posztok elérései a hírfolyamban.
Érdemes kísérletezni, és akár olyan exkluzív tartalmakat (például kulisszatitkokat) megosztani itt, amelyek sehol máshol nem jelennek meg – ezzel a trükkel sokkal gyorsabban növelhető a csatornához tartozó közösség.