« Vissza

Íme a legújabb vizuális trendek – 1. rész

Informatikai alapokOnline marketing

A Depositphotos az elmúlt hónapok egyik legérdekesebb kutatásának eredményét foglalta össze egy látványos oldalon. Egyrészt a honlapjukról letöltött fotók színvilága, másrészt pedig az online marketing szakemberek tapasztalatai alapján összeállították 8 vizuális trendet, amely a cégek, márkák kommunikációjában is visszaköszön. Érdekes, milyen végleteket ábrázolnak az új slágerszínek: egyszerre hódít a retro és a futurizmus.

 

1, Metaverzum

 

Bár a Facebookot tulajdonló Meta gigászi projektje, a metaverzum kiépítése még gyerekcipőben jár, a hatása már a vizuális megjelenésekre is hatással van. Persze nem Mark Zuckerberg csapata az egyetlen, amely egy új világ építésén dolgozik, hiszen a Microsoft is rácsapott az új slágertémára, rögtön avatarokat helyezett el a Teamsben, majd minden idők legnagyobb játékipari felvásárlását ütötte nyélbe. A metaverzum trendet a koronavírus-járvány is erősíti, például egyre többen “járnak” online zenei fesztiválokra.

 

Természetes, hogy ezek után minden online esemény grafikai megjelenése próbálja érzékeltetni a metaverzum később várható hangulatát – ebben a témát megragadó filmek színvilága is segít.

 

Népszerű színkódok:

#EE00FF

#8400FF

#0800FF

#00A6FF

#00D8A9

 

2, Azok a bátor 70-es évek

 

Az elmúlt években a nosztalgia, különösen a 80-as évek iránti rajongás határozott meg stílusirányzatokat, egyszerre több területen is jól példázza ezt a trendet a Stranger Things sorozat sikere. Mostanság viszont a vizuális megjelenések még inkább visszamentek az időben, a 70-es évek játékos és bátor motívumai hódítanak. Az élénk színek és a kaleidoszkóp hatás használata különösen jellemző.

 

Népszerű színkódok:

#8AF300

#00AA19

#8C88FF

#FF0000

#FF00EE

 

3, A mesterséges intelligencia és a zene találkozása

 

Az elég régóta fiatalok még emlékezhetnek a Windows Media Player zenelejátszóra, talán ott találkoztak a legtöbben a zenéhez mesterségesen generált vizuális megjelenéssel. Ma már ott tartunk, hogy mesterséges intelligenciát használnak, de nem a grafikai megjelenéshez, hanem a zenék készítéséhez. A zenei hangulatokat továbbra is érzékeltetik vizuális megjelenéssel – a Spotify is ezt teszi az év végi Wrapped összefoglalóknál –, ami most már egyre több vizuális tartalmon köszön vissza.

 

Népszerű színkódok:

#FF6200

#FF9D00

#FFAC7C

#FF0000

#681515

 

4, Retrofuturizmus (Y2K)

 

A 70-es évek mellett a 90-es évek retro láza is ég, hiszen utóbbi időszak színvilága rendkívül pozitív hangulatú volt, így érhető, hogy a koronavírus-járvány idején reneszánszát éli. 2000-hez közeledve egyre többen ábrzázolták a (vágyott) jövőt, most ehhez az időszakhoz nyúlnak vissza. Ez a trend retrofuturizmus néven ismert, illetve Y2K néven is hivatkoznak rá, utalva az új évezred dátumai okozta számítástechnikai problémákra. A pasztell rózsaszín használata kiemelkedő jelentőségű.

 

Népszerű színkódok:

#EFBCF3

#FF69D7

#8F8DC6

#3BBBFF

#35248A

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek