A Depositphotos az elmúlt hónapok egyik legérdekesebb kutatásának eredményét foglalta össze egy látványos oldalon. Egyrészt a honlapjukról letöltött fotók színvilága, másrészt pedig az online marketing szakemberek tapasztalatai alapján összeállították 8 vizuális trendet, amely a cégek, márkák kommunikációjában is visszaköszön. Érdekes, milyen végleteket ábrázolnak az új slágerszínek: egyszerre hódít a retro és a futurizmus.
1, Metaverzum
Bár a Facebookot tulajdonló Meta gigászi projektje, a metaverzum kiépítése még gyerekcipőben jár, a hatása már a vizuális megjelenésekre is hatással van. Persze nem Mark Zuckerberg csapata az egyetlen, amely egy új világ építésén dolgozik, hiszen a Microsoft is rácsapott az új slágertémára, rögtön avatarokat helyezett el a Teamsben, majd minden idők legnagyobb játékipari felvásárlását ütötte nyélbe. A metaverzum trendet a koronavírus-járvány is erősíti, például egyre többen “járnak” online zenei fesztiválokra.
Természetes, hogy ezek után minden online esemény grafikai megjelenése próbálja érzékeltetni a metaverzum később várható hangulatát – ebben a témát megragadó filmek színvilága is segít.
Népszerű színkódok:
#EE00FF
#8400FF
#0800FF
#00A6FF
#00D8A9
2, Azok a bátor 70-es évek
Az elmúlt években a nosztalgia, különösen a 80-as évek iránti rajongás határozott meg stílusirányzatokat, egyszerre több területen is jól példázza ezt a trendet a Stranger Things sorozat sikere. Mostanság viszont a vizuális megjelenések még inkább visszamentek az időben, a 70-es évek játékos és bátor motívumai hódítanak. Az élénk színek és a kaleidoszkóp hatás használata különösen jellemző.
Népszerű színkódok:
#8AF300
#00AA19
#8C88FF
#FF0000
#FF00EE
3, A mesterséges intelligencia és a zene találkozása
Az elég régóta fiatalok még emlékezhetnek a Windows Media Player zenelejátszóra, talán ott találkoztak a legtöbben a zenéhez mesterségesen generált vizuális megjelenéssel. Ma már ott tartunk, hogy mesterséges intelligenciát használnak, de nem a grafikai megjelenéshez, hanem a zenék készítéséhez. A zenei hangulatokat továbbra is érzékeltetik vizuális megjelenéssel – a Spotify is ezt teszi az év végi Wrapped összefoglalóknál –, ami most már egyre több vizuális tartalmon köszön vissza.
Népszerű színkódok:
#FF6200
#FF9D00
#FFAC7C
#FF0000
#681515
4, Retrofuturizmus (Y2K)
A 70-es évek mellett a 90-es évek retro láza is ég, hiszen utóbbi időszak színvilága rendkívül pozitív hangulatú volt, így érhető, hogy a koronavírus-járvány idején reneszánszát éli. 2000-hez közeledve egyre többen ábrzázolták a (vágyott) jövőt, most ehhez az időszakhoz nyúlnak vissza. Ez a trend retrofuturizmus néven ismert, illetve Y2K néven is hivatkoznak rá, utalva az új évezred dátumai okozta számítástechnikai problémákra. A pasztell rózsaszín használata kiemelkedő jelentőségű.
Népszerű színkódok:
#EFBCF3
#FF69D7
#8F8DC6
#3BBBFF
#35248A
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!