A Depositphotos az elmúlt hónapok egyik legérdekesebb kutatásának eredményét foglalta össze egy látványos oldalon. Egyrészt a honlapjukról letöltött fotók színvilága, másrészt pedig az online marketing szakemberek tapasztalatai alapján összeállították 8 vizuális trendet, amely a cégek, márkák kommunikációjában is visszaköszön. Érdekes, milyen végleteket ábrázolnak az új slágerszínek: egyszerre hódít a retro és a futurizmus. Az első összeállítás után jöjjön a legérdekesebb vizuális trendek másik fele.
5, Tudomány, nem fikció
A trend ihletése egyszerű: ami évekkel ezelőtt – például a filmekben – “science fiction” kategóriába tartozott, az most már a valóság, simán csak “science”, vagyis tudomány, fikció nélkül.
Robotok és űrutazások – ezek már az emberek életének részei, még ha nem is mindenkié. A dizájn és az életérzés hatására pedig elképzeljük, hogy milyen lehet az élet egy új bolygón, leginkább a Marson. A Rackhost weboldala is az űrutazás témáján alapszik. 🙂
Népszerű színkódok:
#9AACA4
#6E6E6E
#DA98BD
#C5A981
#363043
6, Önmagunk elfogadása
A márkák és a művészek is egyre bátrabban választják témaként a közösségük mentális egészségét. E cél elérésében önmagunk elfogadása a kezdő lépés. Épp ezért a cégek kommunikációját olyan vizuális megjelenés jellemzi, amellyel nem csak a bizalmat nyerik el, de egyben a bátrabb életérzést közvetítenek, ehhez illő tanácsokkal is segítve a boldogabb mindennapokat. Mindenki gyönyörű és különleges – ezt az üzenetet közvetítik.
Népszerű színkódok:
#78ABE3
#F6DCB3
#FFAC7C
#775932
#681515
7, A történetmesélés művészete
A történetmesélés ereje sosem veszik el, és ehhez most már rengeteg eszközünk van: fotó, videó, GIF, zene, webdizájn, animáció, grafika, stb. A közösségi oldalaknak hála viszont egyre nagyobb a zaj, így egyre komolyabb feladat kitűnni a tömegből. Logikus, hogy így egyre népszerűbbé válik a figyelmet jobban megragadó asszimetrikus dizájn és az óriási tipográfia használata.
A webdizájn kapcsán különösen érdekes ez a trend, hiszen egy honlap már egyszerre követeli meg a könnyen használhatóságot és a kreativitást. Mozgó elemek, bátor színek, meglepő vizuális elemek – mind segíthetnek a figyelem felkeltésében, de vigyázni is kell velük! Ez nem egy művészi projekt, emberek használják majd a weboldalt, így nem mehetünk el a végsőkig. Óvatosan a kísérletezéssel!
Népszerű színkódok:
#DFDFDF
#00FFF2
#00FF48
#2C2F30
#B57D4F
8, Elmerülés
Kiterjesztett valóság, 3D, VR-szemüveg, multiverzum – e technológiák – akár tetszik nekünk, akár nem – szép lassan a mindennapjaink részei lesznek, mint például a virtuális ruhapróba. Ha pedig egyre több hasonló platformra készül tartalom, akkor egyre több ilyen hirdetés is lesz. A cégeknek ez jó hír, hiszen – például egy átlagos Facebook-bejegyzéshez képest – a közönség egyre inkább el tud merülni egy tartalomban. Ezt a trend természetesen a vizuális kultúrára is hatással van, színekben és formavilágban a videojátékok adják az ihletet.
Népszerű színkódok:
#FFB7B7
#FF4242
#00BABA
#005F91
#002449