Nincs ötleted, hogy mit posztolj a Facebookon? Bizonytalan vagy, hogy miként lehetne könnyen és sok emberhez eljuttatni a céged üzenetét? Aktivitást szeretnél a Facebook-oldalon? Akár egy komoly vállalkozásról van szó, akár személyes márkaépítésről, ezek a trükkök régóta beválnak a legnépesebb közösségi oldalon. Cikksorozatunk harmadik része következik, az első, a második és a harmadik rész a linkekre kattintva olvasható. Eddig 22 tippet gyűjtöttünk össze, így innen folytatjuk a számozást.
23, Pro és kontra lista
A közönségünk számára érdekes témákban és kérdésekben praktikus megosztani pro és kontra listákat. Tudást és tapasztalatot osztunk meg, beindítjuk a követők fantáziáját, párbeszédet kezdeményezünk – pusztán néhány gondolattal, amit érdemes egy online grafikai szolgáltatás – például a Canva sablonjai – segítségével látványossá tenni. Hosszú lista esetén infografika megosztása javasolt.
24, Iroda és stáb bemutatása
Közvetlenebb kapcsolat alakul ki egy cég és facebookos követői között, ha olykor mutatkoznak a kollégák is. Ez lehet csak egy szelfi is munka közben, de lehet komolyabb edukációs videó is, például irodai időmenedzsmentről saját tapasztalatok alapján. A főnök csoportképpel dicsekedhet szuper kollégáival, ha pedig ír hozzá dicséretet, nem csak lájkokat szerez, de motiválja is a beosztottakat. Csak a kreativitás szab határt, a lényeg, hogy néha arccal is jelenjünk meg.
25, Büszkélkedjünk!
Ha díjat, oklevelet vagy egyéb elismerést kapunk, osszuk meg a közönséggel. Az aktivitást generáló gratulációk bezsebelése mellett szakmai (el)ismertségünket, ezzel együtt hitelességünket is növeljük.
26, Jótékonykodás a legjobb módon
Sokan öncélúnak tartják a jótékonykodás világgá kürtölését. Rögtön más a megítélés, ha inkább arra helyezzük a hangsúlyt, hogy a követőket is adományozásra ösztönözzük. A megosztási lehetőség és a felhasználók száma miatt a Facebook a legjobb felület az ajándékozásra buzdításhoz – nem csak karácsonykor! Álljunk egy fontos ügy mellé – lehetőleg kapcsolódjon a szakmánkhoz – és tegyünk meg mindent, hogy másokat is erre ösztönözzünk!
27, Linkeljük a blogra!
Egy blog a területünk szakértőjévé tehet, növeli a bizalmat, SEO-szempontból is fontos, és még számos előnye van. Az egyik ilyen, hogy állandó tartalmat kínál a Facebookon, egy blogbejegyzést ugyanis nem csak elkészülése után lehet megosztani. Ha arra törekszünk, hogy a blogon örökzöld tartalmak is legyenek, akkor újra és újra elő lehet venni őket, például egy friss hír vagy egy követőtől érkezett kérdés hatására. Valamiért újra aktuális lett az egyik régi blogbejegyzés? Mutassuk meg, hogy mi már írtunk hasznosat és érdekeset a témában!
28, Interjú
Nem kell Friderikusz Sándornak lenni ahhoz, hogy egy releváns és hasznos interjút készítsünk a Facebook-oldalra. Csak le kell ülni legalább két embernek egy mobil elé egy jól megvilágított és csendes helyen, és – akár élőben – beszélgetni olyan témáról, amelyhez értünk, és a követők számára is érdekes lehet. A közönség mellett az algoritmus is imádni fogja!