Nincs ötleted, hogy mit posztolj a Facebookon? Bizonytalan vagy, hogy miként lehetne könnyen és sok emberhez eljuttatni a céged üzenetét? Aktivitást szeretnél a Facebook-oldalon? Akár egy komoly vállalkozásról van szó, akár személyes márkaépítésről, ezek a trükkök régóta beválnak a legnépesebb közösségi oldalon. Cikksorozatunk harmadik része következik, az első és második rész a linkekre kattintva olvasható. Eddig 16 tippet gyűjtöttünk össze, így innen folytatjuk a számozást.
17, Edukáljunk infografika segítségével!
Az ismeretterjesztő tartalmak mindig népszerűek, de akkor kapják a legtöbb megosztást, ha könnyen áttekinthető a lényeg. Az infografika erre való, és rengeteg szolgáltatás segítségével lehet Photoshop-tudás nélkül is edukáló összeállítást készíteni.
18, Beszélgessünk a kihívásokról
Minden vállalkozás szembenéz kihívásokkal, minden cég története más. A követők számára inspiráló, motiváló és tanulságos lehet, ha őszintén beszélünk a minket érintő problémákról, nehézségekről. Mivel tényleg minden cég és vállalkozó érintett, így ezzel a módszerrel sok hozzászólás érkezhet, ami nem csak nagyobb elérést biztosít, de olyan párbeszédet is, amely a hasznunkra válhat. Sosem tudhatjuk, hogy ki evez velünk egy hajóban.
19, Versenyeztessük a követőket
A nyereményjáték örökzöld módszer, de akkor hatásos igazán, ha bevonjuk a követőket – ne csak egy kuponkód elküldése legyen az interakció! Érdemes kitalálni egy feladatot és versenyeztetni a közönséget. Mi például rajzpályázatot hirdettünk!
20, Osszunk meg más (Facebook-)oldalainkról is
Sok cégnek több Facebook-oldala is van – ezt is ki kell használni. Más, szintén a vállalkozáshoz köthető oldalakról is nyugodtan megoszthatunk tartalmat, ez mindkét oldalnak jó: az egyiknek tartalom, a másiknak megosztás. Sőt, ha több közösségi oldalon is szerepelünk – ajánlott stratégia! –, akkor saját Instagram-, TikTok-, LinkedIn-, YouTube-, Pinterest-tartalmakat is linkelhetünk néha a Facebook-oldalon.
21, Mit üzennénk a 10 évvel ezelőtti önmagunknak?
A nosztalgia sosem megy ki a divatból, így alkalomadtán érdemes visszatekinteni. Milyen sikereket értünk el 5 éve? Milyen helyzetben volt a cégünk 10 esztendővel ezelőtt? Hogyan vágtunk a vállalkozói életbe a 2000-es években? Csak a képzelet és az emlékek szabnak határt! Nem árt, ha tanulsága is van a történetnek, így például olyan felvezetése is lehet a facebookos bejegyzésnek, hogy “mit üzennénk a 10 évvel ezelőtti önmagunknak?”. Persze nem kötelező ennyire a múltba révedni, akár csak 1 évvel ezelőtti érdekességekre is visszaemlékezhetünk.
22, Tegyük láthatóvá a mérföldköveket – célokkal együtt!
Minden cég történetében vannak meghatározó mérföldkövek. Például új ügyfelek, megtisztelő elismerések, fontos médiamegjelenések, nagy projektek lezárása/kezdete, stb. Az emberek irántunk érzett bizalmát csak növelik az ilyen hírek, különösen ha ezeket a mérföldköveket korábban célként is megfogalmaztuk.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.