Az online marketing leggyorsabban változó és fejlődő területe a közösségi média, a szakembereknek nem évre vagy hónapra, hanem naprakésznek kell lenniük, ugyanis folyamatosan érkeznek – vagy tűnnek el – a posztolási funkciók, a lájkmágnes slágertémák és a hirdetési lehetőségek. A Facebook, az Instagram, a LinkedIn, a TikTok, a YouTube és a Pinterest – legalábbis ezek közül néhány – használata kötelezőnek számít a cégek számára. Ezeken a felületeken – a Socialinsider szerint – az alábbi trendek határozhatják meg a 2023-as eredményeket.
TikTok
A TikTok minden közösségi oldalt leköröz az aktivitás kiváltása szempontjából. A posztok az elért emberek átlagosan 4,68 százalékából váltanak ki aktivitást (lájk, komment, duett). Ez a szám alacsonynak tűnhet, így összehasonlításul írjuk: az Instagram és a Facebook átlagosan az 1 százalékot sem éri el.
Az Instagram vezérigazgatója, Adam Mosseri már többször nyilatkozta, hogy az alkalmazásra egyre inkább videómegosztóként tekintenek. Nem véletlen tehát, hogy az app napról napra jobban hasonlít a TikTokra, másolják a kínai világsiker receptjét. Az algoritmus pedig ennek jegyében a Reels-videóknak kedvez leginkább.
Nem meglepő, hogy az előbb már említett, aktivitást kiváltó statisztika így néz ki: a Reels-videók átlagosan 2,12 százalékot érnek el, míg a sima videók, a fotók és a galériák teljesítménye mindössze 0,5 százalék környékén van. Az Instagramon tehát több mint négyszer több aktivitás váltanak ki a Reels-videók, mint bármilyen más tartalomtípus.
Hirdetések
Hihetetlen a verseny a felhasználók figyelméért, és minél többen használnak egy közösségi oldalt, annál inkább csak a hirdetésekkel lehet kiugró eredményeket elérni. A cégek kénytelenek ehhez alkalmazkodni, így 2023-ban még több kiemelt bejegyzésre lehet számítani, mint eddig.
Bármilyen is lesz a gazdasági környezet, a vállalkozásoknak emelniük kell a marketing büdzsét, ha forgalmuk komoly része érkezik a közösségi oldalakról.
Történetek
Mondj el egy sztorit, és legyen benne egy érdekes csavar – a posztokra érkezett reakciók alapján ez az általános tanács rajzolódik ki. Az ilyen eredeti tartalmak még az alapos kutatómunkával készített és a humoros bejegyzéseket is lekörözik.
Olyan történekkel lehet igazán eladni, amelyek közvetetten bemutatják és bizonyítják az értékeinket.
Figyeljünk
Az eddigi szempontoknál mind fontos volt a követőink aktivitása. Az aktivitást viszont nemcsak elérni kell, de figyelni is rá: egyre inkább azok a cégek eredményesek, amelyek követik a közösségi médiában megosztott visszajelzéseket (hozzászólások, posztok, értékelések, termékek és szolgáltatások bemutatása, stb.).
A taggelésekre figyeljünk, keressünk magunkra a Google-keresőben és a közösségi oldalakon – a visszajelzések cégünk fejlesztése és kommunikációja szempontjából is inspirálóak lehetnek.
Közösségépítés
A közönségnél egy jobb van, a közösség. A két szó között óriási a különbség, hiszen előbbi csak vásárlókat szerez, utóbbi pedig hűséges vásárlókat. Az ügyfelek megtartása évről évre egyre fontosabb, hiszen egyre nagyobb a konkurencia.
Csak egy olyan közösséggel lehet sok ügyfelet és vásárlót megtartani, illetve növelni a tábort, amely extra szolgáltatásként pont olyan társaságot és tartalmat kap, amelyre szüksége van.
Mikro és nano influenszerek
Úgy tűnik, hogy a hitelesség és a szakértelem miatt egyre népszerűbbek lesznek a mikro és nano influenszerek. Kik ők? Mi jellemzi őket? Miért jó velük dolgozni? Ezekre a kérdésekre választ adunk ebben a cikkben, illetve egy másik bejegyzésben segítünk is a megfelelő influenszer kiválasztásában.