« Vissza

Hogyan válasszunk influenszert? Első lépésként válaszoljunk erre a 4 kérdésre!

Online marketing

El sem tudjuk képzelni, hogy akár csak Magyarországon milyen sok influenszer van. Véleményvezér bárki lehet, még többtízezres közönség sem kell hozzá. Óriási a merítési lehetőség, így egyre nehezebb egy cégnek kiválasztani, hogy kivel működik együtt a marketing kampányok során. Ügynökséget is meg lehet bízni a választással, de a Smartblogger szakértő cikke nyomán van egy olcsóbb és egyszerűbb ötletünk: tegyük fel az alábbi 4 kérdést magunknak.

 

1, Milyen céljaink vannak a közösségi médiában?

 

Az influenszer kampánnyal mit akarunk elérni?

 

– Nagyobb médiafigyelem generálása?

– Több látogató a honlapon?

– Készletkisöprés?

– Követőtáborunk aktivizálása?

– Tehetséges munkaerő csábítása?

– Hírlevél népszerűsítése?

– Profit növelése?

– Adventi nyereményjáték promóciója?

– A célközönség edukálása?

 

Ezek csak példák, megannyi lehetőség van, de bármi is a válasz, az lesz a kiindulópont.

Érdemes elolvasni az influenszerek 5 típusáról szóló cikkünket, hiszen itt is lesz kapaszkodó a döntéshez. Egy mega influenszer például nagyobb figyelmet generál, de egy mikro vagy nano influenszer hatékonyabban aktivizálja a közönségünket. Pontos célt kell tehát meghatározni, enélkül sosem szűkül a kör!

 

2, Mi a célközönségünk?

 

Milyen egy ideális ügyfél vagy vásárló? Ha őt elképzeljük minden aspektusával (nem, kor, érdeklődés, stílus, képzettség, anyagi lehetőségek, stb.), rögtön könnyebb lesz meghatározni a célközönséget is. Már csak meg kell találni azokat az influenszereket, akik ebben a körben népszerűek és hitelesek, és tovább szűkül a kör.

 

3, Melyik közösségi oldalon akarunk kampányt indítani?

 

Az előző két kérdésre adott válasz már könnyedén jelezheti, hogy melyik közösségi oldalt érdemes választani – persze többet is lehet.

 

Ahol fent van a célközönség, ott kell jelen lenni – lehetne ez az egyszerű válasz, de ez csak kiindulási alap. Nehéz ugyanis olyan célközönséget találni, amely egyetlen közösségi oldalon aktív igazán.

 

A közösségi oldalak stílusa is meghatározó, például teljesen más megközelítést igényel az Instagram és a Pinterest. Ha például B2B cégünk van, hiába van fent a célközönség a Facebookon is, valószínűleg a LinkedIn jobb választás lesz.

 

A cél is meghatározó, hiszen ha például kattintást akarunk generálni, akkor sokkal jobb lehet egy Facebook-kampány, mint egy Instagram-, vagy TikTok-infuenszer felbérlése, hiszen ezeken a platformokon korlátozott a linkelési lehetőség.

 

4, Milyen költségvetés áll rendelkezésre?

 

Ha ezt pontosan tudjuk, ismét szűkül az influenszerek köre, hiszen minél több követője van egy influenszernek, annál drágább az együttműködés.

 

Az előző három kérdésre adott válaszok alapján érdemes néhány szimpatikus influenszert kiválasztani, különböző követőszámokkal. Ha árajánlatokat kérünk tőlük, látni fogjuk, hogy mi – pontosabban ki – férhet bele a költségvetésbe.

 

Persze még ezen a ponton is van több lehetőség, hiszen választhatunk például egyetlen mikro influenszert, de akár több nano influenszert is.

Kapcsolódó cikkek