« Vissza

Ezt kell tenni, hogy a Facebookon megosztott linknek újra legyen előnézeti képe!

Online marketing

Az Európai Unió szerzői jogi reformja júniusban lépett életbe, és rögtön éreztette hatását. Az új irányelvek – amelyek a magyar szerzői jogi törvény (Szjt.) módosításával együtt érvényesek – következményeként sok Facebook-oldalnál eltűntek a megosztott linkekhez tartozó előnézeti – thumbnail – képek. Ha Ön is ilyet tapasztal, nem kell aggódnia, van megoldás!

A magyar híroldalak közül elsőként a Marketingmorzsák kapott hivatalos magyarázatot a Facebooktól a vállalkozások számára kényelmetlen lépésre:

„… a 15  cikk kiadói ellenőrzésről szóló elvének tiszteletben tartása érdekében a Facebook úgy döntött, hogy önként megváltoztatja bizonyos hírhivatkozások megosztásának jelenlegi módját meghatározott joghatóságokban (például csak cím és hivatkozás formájában), kivéve, ha a sajtókiadó engedélyt biztosít nekünk erre („Engedély”).”

A közösségi oldal részéről el is magyarázták, hogy a gyakorlatban ez mit jelent:

“A továbbiakban nem mutatunk meg teljes link-előnézeteket, ahogyan jelenleg tesszük, hacsak a kiadó nem teszi közzé vagy engedélyezi ezt a tartalmat a Facebookon maga. Amikor mások (profilok, oldalak) hírlinkeket tesznek közzé, a felhasználók csak hiperhivatkozást és nagyon rövid kivonatot (például címsort) látnak. A kiadónak viszont lehetősége van jelezni, hogy melyik megjelenítést részesíti előnyben.”

Vagyis a cikkhez tartozó, figyelemfelkeltő kép nélkül jelennek meg linkek a Facebookon, ami alaposan csökkenti az esélyét annak, hogy a honlapunkra forgalmat tereljünk. Nem kell aggódni, van megoldás, elég egyszerű.

Ez persze többnyire híroldalak linkjeit érinti, de egyéb témákkal foglalkozó Facebook-oldalaknál is előfordult a hiba, arról nem is beszélve, hogy rendkívül kellemetlen, ha pont egy fizetett PR-cikket nem tudunk megosztani a saját felületeinken. SEO-szempontból sem mindegy, hogy ilyen hiba miatt el kell-e hagyni az érdekes és hasznos médiatartalmak megosztását.

Egy űrlapot kell kitölteni ahhoz, hogy a Facebook által is említett „Engedély” meglegyen, és így a továbbiakban továbbra is betöltse a linkekhez tartozó előnézeti képet.

Az űrlap pár perc alatt kitölthető, néhány alapvető cégadatot és elérhetőséget kell megadni az engedélyezéshez.

A Közösségi Kalandozások szakmai blogja megjegyzi: ha az engedély megadása után sem töltődnek be az előnézeti képek, akkor a Facebook Business Manager beállításai között érdemes ellenőrizni, hogy hitelesítve van-e a weboldalunkhoz tartozó domain.

Ha ezután is gond van az előnézeti fotó megjelenítésével, akkor a Facebook hibabejelentő funkcióját érdemes használni, az alábbi linken teljes leírást kapunk hozzá:

https://www.facebook.com/help/186570224871049

Kapcsolódó cikkek