« Vissza

Ezeket a hibákat ne kövessük el a közösségi médiában – 2. rész

Online marketing

Egy átlagos Facebook-bejegyzést több tucat módon lehet elrontani. Megannyi hibafaktorra ügyelni kell a közösségi médiában, ezért összeszedjük a legfontosabb baklövéseket – mások bakijából is okulva. Egy cikk nem is elég hozzá, annyi mindent lehet elrontani, így cikksorozatot indítottunk. Az első cikkben 7 tippet írtunk, így onnan folytatjuk a felsorolást: ezeket NE tegyük a social media profilok szerkesztésekor!

 

8, Ne feledjük: mindig szükség lesz a hasznos tartalomra!

Bármilyen cégünk is van, egy íratlan szabályt mindig szem előtt kell tartanunk: olyan terméket vagy szolgáltatást kell fejlesztenünk, amely gazdagítja az ügyfelek életét. Ehhez pedig a közösségi oldalakon is tartani kell magunkat, a hasznos tartalom ugyanis sosem megy ki a divatból, sőt, kötelező elem. Sűrűn látni olyan Facebook- és Instagram oldalakat, amelyek ezt nem veszik figyelembe, pedig talán csak pont ez hiányzik a sikerükhöz. Posztoljunk olyan tippeket, trükköket és blogbejegyzéseket, amelyek bárki – de legalábbis a célközönség – számára segítséget nyújtanak a mindennapokban.

 

9, Ne csak eladni akarjunk!

Ez a tipp az előzőhöz is kapcsolódik, hiszen ha hasznos tartalom nincs az oldalon, akkor csak egy reklámújság leszünk, ami cseppet sem szimpatikus. Többet kell nyújtanunk annál, hogy csak az új akcióinkat promózzuk.

 

10, Ne hanyagoljuk el a kommenteket!

A közösségi médiában elengedhetetlen, hogy reakciókat váltsunk ki a követőkből, ezek közül az egyik legfontosabb a hozzászólás. Minden komment megér egy választ, főként ha ezt barátságosan és profi szemlélettel tesszük. Ne legyünk sablonosak, az ugyanis nem válasz, hogy megköszönjük az észrevételt. Legyünk segítőkészek! Minden kommentet úgy érdemes kezelni, mintha egy áruházban az eladóhoz, vagy egy étteremben a pincérhez szólna egy vevő/vendég – udvariasan kell válaszolni és mindent meg kell tenni, hogy a hozzászóló elégedett legyen a reakcióval.

 

11, Ne csak egy közösségi oldalon posztoljunk!

A Facebook számít a legnépszerűbb közösségi oldalnak, bizonyos korosztályban pedig az Instagram. Azt a hibát mégsem szabad elkövetni, hogy kiválasztjuk a célközönség kedvenc közösségi oldalát, és csak ott posztolunk. Ezzel egyrészt vásárlót, ügyfelet veszítünk, másrészt SEO-szempontból is hátrányba kerülünk a konkurenciához képest. Igenis posztolni kell több helyen, így Magyarországon – célközönségtől függően – a LinkedIn, a YouTube, a Pinterest és már a TikTok is kihagyhatatlannak számít.

 

12, Azért mindenhol nem kell ott lenni!

Az előző tipp utolsó mondatában nem véletlenül jegyeztük meg: “célközönségtől függően”. Vagyis nem érdemes az összes népszerű közösségi oldalra tartalmat készíteni – csak ott, ahol valóban aktívak a potenciális vásárlók és ügyfelek. Például a Pinterest főként akkor hasznos, ha a fiatal nők a célközönségünkhöz tartoznak, így egy kizárólag férfiaknak szóló márka eltekinthet ettől a felülettől.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek