Egy honlap népszerűsítéséhez elengedhetetlen az online marketing, viszont ez a feladat rendkívül sokrétű és időigényes – sokkal jobban, mint amikor az új weboldal indításánál gondoljuk. Épp ezért rendkívül hasznos néhány olyan eszközt és praktikát bevetni, ami mindenki számára elérhető az interneten, csak a megfelelő módon kell használni. Kétrészes cikksorozatunkban felsoroltunk néhány alapvető módszert, amelyek rengeteg időt és energiát spórolnak – jöjjön az első rész.
Google-dokumentum a legfontosabb információkkal
Ha online marketingbe kezdünk, gyorsan ismerősek lesznek az alábbiak:
- sablon szövegek;
- hashtag-összeállítások;
- rendszeresen használt linkek és emojik;
- válaszok gyakran ismételt kérdésekre.
Sok hasonló információval kell dolgozni, és ezeket fontos minél gyorsabban elérni, ezért érdemes ezeket csoportosítva, egy vagy több Google-dokumentumban tárolni. Persze más szolgáltatás is megfelelhet, ahogy jegyzet alkalmazások is, de hosszú évek tapasztalata után nyugodtan mondhatjuk: a Google-dokumentum a legmegbízhatóbb és leggyorsabb megoldás mind közül, a szinkronizációja pedig verhetetlen.
Számítógépen nagyon hasznos külön könyvjelzőként elmenteni minden olyan Google-dokumentum linkjét, amely rendszeresen használt szövegeket és linkeket tartalmaz, illetve egyes munkafolyamatokhoz folyamatábrát is érdemes így elmenteni, hogy ne kelljen gondolkodni egy adott feladatkör következő lépésén.
Pro tipp: ha a könyvjelzők közé elmentjük a doc.new linket, akkor egyetlen kattintással hozható létre új Google-dokumentum.
Naptár a tervezett posztokról
Még mindig maradunk a Google-dokumentumnál, ami furcsa lehet egy naptár esetében – elmagyarázzuk. A közösségi médiában megosztott bejegyzések kulcsfontosságú részei az online marketing stratégiának, ahogy a posztok tervezése is. Épp ezért javasoljuk, hogy a social media oldalaknak is legyen egy dokumentuma, ahol időrendi sorrendben egymás alatt leírjuk az ötleteket, vagy akár a posztok teljes szövegét, a hashtagekkel és emojikkal.
Persze mindezt egy klasszikus online naptárban is lehetne vezetni, de ezt használva gyorsan rájövünk: sokkal macerásabb a szerkesztés és a változtatás egy naptárban, mint egy dokumentumban.
Emoji Keyboard by JoyPixels
A produktívabb munkához ajánlott Chrome-bővítmények listájában már ajánlottuk az Emoji Keyboard használatát, és ide is tökéletesen illik. Minimális angol nyelvtudással kulcsszavak alapján villámgyorsan kikereshetők, majd egy kattintással vágólapra tehetők az épp használni kívánt emojik.
Feedly
Az RSS olyan sok időt tud spórolni bárkinek, hogy külön cikket is szenteltünk neki. Az online marketingben különösen fontos képben lenni az aktualitásokkal és trendekkel, de ehhez rengeteg híroldalt és blogot kell követni, viszont órákat venne igénybe egyenként átnézni őket. A megoldás egy RSS-olvasó bevetése, amellyel egyetlen helyen futható át az összes új tartalom a számunkra érdekes honlapokról. A legjobb ilyen eszköz a Feedly, korábban már ki is fejtettük, hogy miért.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!