Nemrég zártuk le 8 részes cikksorozatunkat, amelyben rengeteg tippet adtunk ahhoz, hogy a cégek és vállalkozók minél több követőt tudjanak szerezni Instagramon. Természetesen a sztorik kiemelt szerepet kaptak, de ez a funkció annyira népszerű, egyszerű és sokszínű, hogy érdemes jobban kifejteni a bevethető trükköket. A legjobban bevált megoldásokat gyűjtötte össze a Sprout Social, innen szemezgettünk.
Alsó-felső
Piackutatásnak sem utolsó, ha a szavazás funkciót használjuk, és ez végső soron a termékfejlesztést is segíti.
A módszer egyszerű: készítsünk egy grafikát, amelyen alul és felül egy-egy – készülő, vagy debütálásra váró – termék fotóját helyezzük el, középre pedig egy szavazás matricát teszünk, ahol a két termék közül lehet választani. Melyik tetszik jobban? – lehet ez a kérdés, a két válaszlehetőség pedig az, hogy alsó és felső.
Visszaszámlálás
A visszaszámlálás matrica több esetben is hasznos funkció. A követők emlékeztetőt kérhetnek a visszaszámlálás végéről, erre akkor érdemes őket buzdítani, ha egy új termék vagy szolgáltatás bevetésére, vagy akció kezdetére hívjuk fel a figyelmet.
A visszaszámlálás lehet sürgető és emlékeztető is, például egy időszakos ajánlat vagy leárazás végéhez közeledve.
Fontos, hogy szigorúan tartsuk is a határidőt, különben a későbbi visszaszámlálásokat és akciókat nem veszik komolyan a követők!
Időbeosztás
Minden ember szeret edukatív, önfejlesztésre használható ötleteket kapni. Az egyik legfontosabb ehhez kapcsolódó téma az időmenedzsment. Néha tehát érdemes posztolnia egy cégnek, hogy egy-egy munkatársnak, vagy akár egy vezető beosztású embernek milyen a mai rutinja, napirendje.
Még jobb, ha az illető néha be is jelentkezik egy videóval, hogy megossza tapasztalatait, tanácsokat adjon.
Arcok a cég mögött
Ha már a kollégáknál tartunk: bármilyen körítéssel történik, mindig hatásos, ha megmutatjuk a cég mögött álló arcokat. Felmérések szerint a közösségi média felhasználóinak háromnegyede fontosnak tartja, hogy megismerje az általa követett márkák munkatársait. A kérdezz-felelek videóktól kezdve a kulisszatitkokon át a karrierek bemutatásáig ez bármilyen módon lehetséges, a követők értékelni fogják.
Az ilyen posztokat sztoriként ajánlott megosztani, ott kevésbé kell figyelni a profi külcsínyre, így őszintébb, emberközelibb lesz tőle a tartalom, amelyet a munkatárs is készíthet.
Elégedett vásárlók és ügyfelek
A másik oldalt, vagyis a követőket is be lehet mutatni. Itt persze nem kéretlen interjúkra kell gondolni, sokkal inkább az elégedett vásárlók és ügyfelek visszajelzéseit oszthatjuk meg.
Még hatásosabb, ha ők kérés nélkül készítenek fotót vagy videót a termékről vagy szolgáltatásról. Ha taggelnek minket, meg is oszthatjuk. Ezeket hívjuk felhasználói tartalomnak, amelyek annyira értékesek a cégek számára, hogy ötrészes cikksorozatot írtunk a témában, ide kattintva érdemes átolvasni.
Játék
Egyszerűen és kreatívan lehet játékot hirdetni egy Instagram-sztoriban. Például megoszthatunk egy grafikát, ahol kis méretben elrejtettünk egy emojit, majd egy üzenetküldő matricát is kitehetünk, ahol beküldhetik a helyes megfejtést, vagyis az elrejtett emojit.
Szintén bevált trükk, hogy két nagyon egyforma képet osztanak meg (egymás mellé rakva egy sztoriban), és meg kell tippelni, hogy hány darab különbség van a képek között. Később posztolni kell a megoldást, ahol vizuálisan kiemeljük a különbségeket.
Promóciós kód, linkkel együtt
A promóciós kódnál csak egyet szeretnek jobban a vásárlók: ha a kódot rögtön, egy kattintással használhatják is. Épp ezért szoktak pár grafikát, fotót és videót készíteni az új promóciós kódról, és az összes ilyen sztoriban link matricát is elhelyezni, ahol fel is használható a kedvezményre jogosító kód.
A honlapok látogatottságának növeléséhez elengedhetetlen a link matrica használata, ehhez több tippet is adtunk egy korábbi cikkben, ide kattintva olvasható.
Linkeljünk a honlapra
Nem csak a promóciós kódok esetén fontos linkelni a cég weboldalára, minden lehetőséget ki kell használni a linkelésre. Ezért jó folyamatosan frissülő blogot vezetni, hiszen az érdekes és hasznos cikkek a SEO mellett a követőszerzést is segítik, illetve állandó látogatottságot biztosítanak a honlapnak.
Blogbejegyzés újragondolva
A pontokba szedett, listás blogbejegyzéseket imádják az olvasók, és az ilyen cikkeket újra fel lehet használni. Minden pont szövegét (rövidítve) egy kis grafikával vagy videóval együtt újra megoszthatjuk. Nem feltétlen a teljes cikket, elég, ha csak az első 3-4 pontot alakítjuk sztorivá, majd a folytatáshoz egy link matricával a honlapunkra tereljük a követőket.
Figyelemfelkeltő erő
Egy hagyományos, feeden elhelyezett Instagram-bejegyzés “ugyanúgy néz ki”, mint a többi, de egy Instagram-sztoriban megosztva rengeteg lehetőségünk adódik, hogy figyelemfelkeltő ereje legyen egy-egy posztnak.
Rengeteg matrica, GIF, aktivitást generáló elem áll rendelkezésre, illetve saját grafikát is megadhatunk háttérnek. Ha ezeket az opciókat okosan használjuk, nagyobb hatása lesz a posztoknak, több embert elér az üzenetünk.
Exkluzív, 24 órás akció
Az Instagram-sztorikra komoly figyelem hárulhat egy kampány során, ehhez két dolog is elég: exkluzívvá kell tenni – csak a sztoriban érhető el, például egy dedikált linkkel, amit csak itt osztunk meg –, és a sztori funkció limitje miatt kizárólag 24 óráig élhet az ajánlat.
Sok cégnek bejött már, érdemes kísérletezni!
Nosztalgia
Ilyen volt az első irodánk!
Erre a cetlire írtuk fel a cég első céljait!
Ez volt az első posztunk az Instagramon!
Ilyen cuki volt a kiskutyánk, amikor indult a vállalkozásunk!
A nosztalgiát mindenki szereti, sok esetben inspiráló is lehet. A fentiek csak kiragadott példák, rengeteg hasonló tartalom megosztható.
Erre már bevált hashtag is van angol nyelvterületen (#ThrowbackThursday vagy #TBT), ennek mintájára lehet magyarosítani is (pl.: VasárnapiVisszatekintő).
Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)
A követők számára hasznos tartalomnál nincs erősebb, erre remek példa a GYIK-oldal tartalma. A Gyakran Ismételt Kérdések megválaszolását nem elég annyival elintézni, hogy kitesszük a honlap egy aloldalára, a közösségi oldalakon is fontos megosztani, hogy el is érje a közönséget. Egy-egy kérdés-válasz egy-egy sztoriban – tökéletes megoldás, ha már összegyűjtöttük az érdeklődők számára legfontosabb információkat.