Minden alkalommal, amikor valaki rákeres valamire a Google-ben, az Ads lefuttat egy úgynevezett aukciót, amely segítségével meghatározza, hogy mely hirdetések jelenjenek meg a találati oldalon, és azt is, hogy milyen sorrendben. Ahhoz, hogy a hirdetéseink belekerüljenek ebbe az aukcióba, először el kell döntenünk, hogy milyen rendszerben szeretnénk fizetni.
Fizetés, amikor a hirdetés megjelenik egy oldalon
Angolul a „cost per thousand impressions” (CPM) megnevezéssel illetik. Ez akkor hasznos, ha leginkább a márkanevünk ismertségét szeretnénk növelni. Ez a rendszer kizárólag a Display Network-ön elhelyezett hirdetések esetében elérhető.
Fizetés, amikor valaki rákattint egy hirdetésre
Ezt a módszert angolul „cost per click” (CPC) fizetésnek nevezik. Ez a rendszer akkor ajánlott, ha forgalmat szeretnénk generálni a honlapunknak.
Fizetés, amikor valaki, aki a hirdetésen keresztül jutott el az oldalunkra, valamilyen számunkra hasznos tevékenységet végez a honlapunkon.
Ezt „cost per aquisitionnek” (CPA) nevezik. Ez a fizetési módszer a tapasztalt Ads hirdetőknek javallott, akik azt szeretnék elérni, hogy a látogatók feliratkozzanak az oldalra, vagy akár vásároljanak is valamit.
A kezdő Ads felhasználóknak a CPC módszer javasolt, mivel az első lépés a sikeres kampányhoz vezető úton az, hogy embereket csábítsunk a honlapunkra, ezért először erre érdemes fókuszálni.
Ha ezt a fizetési rendszert választjuk, akkor minden kattintásnál az a maximális összeg kerül tőlünk levonásra, amit már előzőleg meghatároztunk. Ennél a megadott összegnél soha sem kell többet fizetnünk egy kattintásért, kivéve, ha differenciáljuk az ajánlatunkat, vagy ha élünk az Enhanced CPC eszközével.
Enhanced CPC (ECPC)
Az Enhaced CPC egy olyan funkció, amely automatikusan megemeli az ajánlatunkat olyan esetekben, amikor valószínűbbnek tűnik, hogy valaki vásárolni fog tőlünk, vagy valami számunkra hasznosat hajt végre a honlapunkon. Emellett ugyancsak automatikusan csökkenti az ajánlatunkat, amikor az előbbi feltételek nem teljesülnek.
Az ECPC folyamatosan olyan hirdetés aukciókat keres, amelyeknél nagyobb az esélyünk, hogy értékesíteni tudjuk a termékünket vagy szolgáltatásunkat, és ha rátalál egy ilyen aukcióra, akkor akár 30 százalékkal is megemelheti az előzőleg megadott, kattintások után fizetett maximális összeget azért, hogy fokozza az esélyt a hirdetésünk megjelenésére. Az ECPC arra is ügyel, hogy hirdetésünk lehetőség szerint előkelő helyen jelenjen meg a többi hirdetéshez képest. Amikor egy aukció nem ígérkezik gyümölcsözőnek, akkor pedig csökkenti az ajánlatunkat. Ezzel a funkcióval sokkal hatékonyabban tudjuk felhasználni a hirdetésekre szánt költségkeretet.
Honnan tudja az ECPC, hogy mely aukciók kecsegtetnek sikerrel?
Az Ads mintákat keres a kattintások és aközött, hogy a kattintások mely esetekben vezettek vásárláshoz, feliratkozáshoz, vagy egyéb hasznos tevékenységhez, ezeket pedig összeveti a mi múltbéli eredményeinkkel. Például, ha bizonyos keresés-kombinációk vagy kulcsszó-kombinációk gyakrabban vezetnek eladásokhoz, akkor azt az Ads tudni fogja. Ezért fontos, hogy be legyen kapcsolva a conversion tracking (egy eszköz, amely azt méri, hogy a hirdetésekre érkező kattintásokat követte-e valamilyen hasznos tevékenység a hirdető honlapján), mivel innen jönnek a releváns adatok.
Ha adódik egy jó lehetőség, akkor az ECPC akár 30 százalékkal is megnövelheti az ajánlatunkat, ha pedig úgy látja, hogy kicsi az esély arra, hogy a hirdetésünkre történő kattintást vásárlás kövesse, akkor csökkenti az ajánlatunkat, akár nagyobb mértékben is mint 30 százalék, így az olyan kattintásokért, amikből kevesebb hasznunk származik, kevesebbet is fizetünk. Ebből az következhet, hogy ha az Ads sok olyan lehetőséget lát, amikor érdemes emelni, akkor az átlagos ajánlatunk meg is haladhatja a megadott maximális ajánlat értékét.
Honnan tudom, hogy az ECPC a segítségemre van?
Az ECPC úgy ellenőrzi magát, hogy a forgalom egy részét szabadon hagyja, vagyis onnan az előre meghatározott maximális összeg kerül levonásra kattintás esetén. Az ECPC ezeket hasonlítja össze. Ha megnézzük, hogy melyik módszerrel hatékonyabb a kattintás/eladás mutatónk, akkor megtudhatjuk, hogy segít-e nekünk az ECPC.