« Vissza

Ad Rank: Hogyan dönti el a Google, hogy mely hirdetések, mely pozícióban jelenjenek meg?

Google

A Google Ads rendszerében teljeséggel elkerülhetetlen, hogy egyazon kulcsszót egyszerre több hirdető is kiválasszon, és az sem ritka, hogy az azonos ágazatban működő és azonos kulcsszavakat kiválasztó cégek ugyanazon az oldalon akarnak hirdetni. Ilyen esetekben mégis hogyan határozza meg a Google, hogy mely hirdetések jelenhetnek meg és milyen sorrendben? Ez természetesen automatikusan történik, mégpedig az Ad Rank használatával. Az Ad Rank a felajánlás (Bid) – az az általunk előzetesen megadott összeg, ami meghatározza, hogy maximálisan mennyit költenénk a hirdetésre – és Quality Score (QS) – a hirdetés, a kiválasztott kulcsszavak és a honlapunk minőségét mérő eszköz – kombinációján alapul. Ezt azt jelenti, hogy kisebb összegű befektetett pénzzel is jó besorolást kaphatunk, ha megfelelően választjuk meg a kulcsszavainkat és a hirdetéseinket, valamint a honlapunk minősége is jó.

Az Ad Rank újra lesz számolva minden egyes olyan alkalommal, amikor a hirdetésünk alkalmas arra, hogy megjelenjen valahol, ezért a hirdetésünk pozíciója az Ad Ranken belül akár folyamatosan változhat.

Ad Rank pozíciók

Amennyiben a Google Ads hirdetési rendszerrel kapcsolatban további információkat szeretne megtundi, látogasson el Tudásbázisunk Ads szócikkeihez!

Kapcsolódó cikkek