A keresőoptimalizálás kapcsán vannak olyan alapvető lépések, amelyeket biztosan nem kell bemutatni azoknak, akik már legalább egy honlappal dolgoztak. A teljesen kezdők számára viszont jól jöhet egy olyan feladatlista, amelynek elemeit ha kipipálják, biztos alapra építhetnek a vadonatúj weboldalon.
Az Ahrefs ilyen tippek gyűjteményét állította össze, ezt is felhasználjuk a tanácsokhoz. Cikksorozatunk első része után jön a folytatás.
8, Hirdetések minimalizálása
Amennyiben hirdetéseket akarunk elhelyezni a honlapon, ne legyünk tolakodóak, ne tegyünk túl sok bannert a weboldalra. Egyrészt mert a látogatókat zavarhatja, másrészt pedig a keresők algoritmusai sem kedvelik.
Különösen igaz ez a teljes képernyős hirdetésekre, amikor vagy meg kell várni a hirdetés végét vagy kattintani kell a “Tovább a honlapra” gombra, hogy bezáródjon a reklám. Az ilyen előugró ablakokat kerüljük, csak akkor használjuk, ha feltétlenül szükséges!
9, Kulcsszókutatás
A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb stratégiája a megfelelő kulcsszavak rendszeres és tudatos használata. Ehhez első lépésként kulcsszókutatást kell végezni. Miként lehet megtalálni a céljaink és célközönségünk szempontjából legfontosabb kulcsszavakat? Ide kattintva elérhető erről egy 3 részes cikksorozat, rengeteg hasznos tanáccsal.
10, Keresések oka
Ha megvannak a legjobb kulcsszavak, azt a kérdést sem árt feltenni magunknak: miért keresnek az emberek ezekre a kulcsszavakra?
Erre azért van szükség, mert ha megvan a válasz, akkor nemcsak a megfelelő kulcsszavakkal látjuk el a tartalmainkat, de egyben azt a tartalmat is osztjuk meg a honlapon, amelyre a (potenciális) vásárlóknak és ügyfeleknek valóban szükségük van.
Ezen felül a Google is folyamatosan próbálja kiismerni az emberek keresési szokásait és motivációit, így a kereső algoritmusa is hálás az olyan tartalmakért, amelyek valóban ráéreznek, hogy miért keresnek az emberek bizonyos kulcsszavakra. Ha tehát a tartalmat keresési szándékhoz igazítjuk, akkor a Google-kereső találati listáján előkelőbb helyre kerül.
Hogyan lehet azonosítani az okokat és keresési szándékokat? Ehhez érdemes megnézni a témában legnépszerűbb hazai és nemzetközi weboldalakat, és megnézni, hogy milyen típusúak (pl.: blogcikk, landing oldal, termékoldal), milyen formátumúak (pl.: lista cikk, útmutató, ingyenes eszközök, receptek, stb.) és milyen szempont alapján készültek (pl.: az alacsony ár vagy a termék egyszerűsége az eladási pont) a tartalmak.
11, Egyedi és hasznos
SEO-szempontból rendkívül értékes bármilyen tartalom, amely egyedi és hasznos.
Megannyi faktorral lehet egyedi a tartalom, például önálló véleményekkel, egyéni tapasztalatok leírásával, saját kutatások megosztásával, szakértők megszólaltatásával, stb.
A Google-kereső algoritmusát alaposan felturbózták 2023-ban – részben a mesterséges intelligencia térhódítása miatt –, ennek legfontosabb eleme a Helpful Content Update volt, amely kapcsán végig is vettük, hogy SEO-szempontból milyen változásokat hozhat. A lényeg persze könnyen összefoglalható: az algoritmus már érzékeli, hogy melyik tartalom hasznos vagy sem az emberek számára, a hasznos tartalmakat pedig előrébb sorolja.