Üzleti email csomagjaink
Napjainkban nem lehet úgy honlapra beregisztrálni, hogy ne ajánlaná fel a hírlevél küldést, ugyanakkor kevés olyan vállalat van, mely tényleg érdekes, olvasásra ösztönző levelet küld. Összegyűjtöttük a főbb tudnivalókat, amelyeket érdemes szem előtt tartani, ha magunk is hírlevél küldésre adnánk a fejünk.
A tárgy
Többek között a levél tárgya lesz az, ami gyakorlatilag eldöntheti, hogy megnyitásra kerül-e, amit küldtünk vagy sem, ezért mindenképp úgy kell megfogalmaznunk, hogy az figyelemfelkeltő, de ne hatásvadász legyen. A legjobb, ha utal arra, hogy valamilyen, a címzett számára fontos információt küldünk, ugyanakkor ügyelnünk kell arra is, hogy egyfelől legyen valóságtartalma annak, amit a tárgyba írunk, másfelől kerüljük a túl sablonos címeket.
Mindenképp meg kell fontolnunk azt is, hogy a címzett neve szerepeljen-e a tárgyban. Ennek az az előnye, hogy biztosan fel fog figyelni levelünkre, hátránya viszont, hogy a spamek nagyrésze ugyanezt alkalmazza, így könnyen előfordulhat, hogy a mi levelünket is a kéretlen levelek közé sorolja. Növelhetjük a címzett biztonságérzetét, ha a tárgyban szerepeltetjük a küldő cég nevét. Ezzel azonnal el tudja dönteni, hogy megbízható forrásból érkezett-e a levél, illetve már ezzel pontosabb képet alkothat arról, hogy mi lehet annak tartalma.
Segíthet a jó tárgysor kitalálásában, ha magunk is odafigyelünk arra, hogy amikor e-mailjeinket nézzük, melyek voltak azok, amik megragadtak és milyenek azok, amiket élből törlünk. Ha már van egy jó ötletünk, azt teszteljük le a kollégákon és saját magunkon is. Küldjük ki nekik, valamint magunknak a levelet és nézzük meg, vajon felkelti-e az érdeklődést, egyáltalán milyen hatást vált ki.
A feladó
A tárgy mellett a másik meghatározója annak, hogy levelünket meg fogják-e nézni. Mindig legyen egyértelműen megadva, hogy ki a küldő és lehetőleg ne változtatgassunk a feladó címzésén, legyünk ebben is következetesek.
A tartalom
Mielőtt belemerülnénk a tárgy és feladó problémájába, jó, ha már rendelkezünk a hírlevél tartalmával. Ezzel kapcsolatban el kell döntenünk, hogy html vagy szöveges legyen. Mind a kettőnek megvan a maga előnye és hátránya is. HTML tartalom esetén sokkal látványosabbá tehetjük, amit küldünk, alkalmazhatunk grafikus elemeket, küldhetünk fényképeket a termékeinkről és alapvetően több lehetőségünk van az olvashatóság és élvezhetőség javítására, valamint az átkattintási arány is magasabb. A szöveges hírlevelek ezzel szemben biztos, hogy bárki számára elérhetők, mindenki meg tudja nyitni és alapvetően szélesebb réteghez juthat el, mivel a különböző szűrőkön kevésbé akad fenn.