Egy komoly cég marketingje elképzelhetetlen lenne fizetett reklám nélkül, de ez nem jelenti azt, hogy csak ez a módszer vezet eredményre. A KKV-szektor mindig keresi a praktikákat, az olcsó, vagy akár ingyenes megoldásokat. Minimális büdzsével is el lehet érni szép eredményeket, az ehhez szükséges trükköket szedjük sorba, felhasználva az Ahrefs alapos listáját.
1, Blogbejegyzés
A Google-keresőben nem csak Ads-hirdetésekkel lehet az első találatok közé kerülni. Amennyiben egy témáról alapos, informatív és egyedi szöveget teszünk közzé a szakmai blogunkon, ingyen is elérhető a Google első oldala. Egyébként is megéri ilyen “örökzöld” posztokat írni, hiszen éveken át hozhat látogatókat a weboldalunkra.
2, Videó
Nem lehet eléggé hangsúlyozni: egy jó minőségű videóhoz már elég elővenni a zsebünkben lapuló okostelefont, esetleg venni hozzá egy mikrofont, figyelni a fényekre, és felkészülten beszélni. Ha elkészült az informatív videó, akkor csak fel kell tölteni a YouTube-ra, figyelve a SEO-beállításokra (kulcsszavakkal ellátott cím és leírás, hashtagek használata, időbélyeg leíró címekkel).
3, Hírlevél
Minimális előfizetési díjért már nagyon komoly tudású hírlevélküldő platformokat lehet igénybe venni. A címlista építése egyébként is ajánlott, hiszen garantálja az üzenetünk eljuttatását, ellentétben a közösségi oldalak egyre válogatósabb algoritmusaival.
4, Szakértői cikk
Vendégként egy másik, népszerű blogra is írhatunk bejegyzéseket. Mindenki jól jár: a felületet biztosító cég szakértői tanácsokkal szolgál a követőinek, mi pedig növelhetjük az ismeretségünket, illetve értékes referenciát szerzünk.
5, Podcast
A videó mellett már a podcast készítése is sokkal olcsóbb és egyszerűbb, mint gondolnánk. Ne féljünk belevágni, hiszen a felmérések szerint elkötelezett közönséget lehet vele kialakítani. Ha heti szinten legalább fél órán át hallgatnak minket, még szép, hogy mi fogunk eszünkbe jutni, ha a miénkhez hasonló termékre vagy szolgáltatásra van szükségük.
6, Felhasználói tartalom
A közösségi médiában potenciálisan emberek százai, ezrei, akár milliói lehetnek a hirdetőink – szinte ingyen. A lehetőség kiaknázásához csak ki kell találni egy kampányt (például egy hashtaggel a fókuszában), amelyben egy új terméket vagy szolgáltatást mutathatnak be a felhasználók – természetesen valamilyen jutalomért cserébe. A nyereménynek még pénzbe sem kell kerülnie, hiszen egy exkluzív eseményre is lehet így meghívókat kínálni.
7, Újrahasznosítás
Előfordul, hogy egy blog első bejegyzéseiként rögtön örökzöld tartalmakat osztunk meg, de a közönségünk akkor még kicsi, szinte csak ismerősökből áll. Amint egy picit bővül a követőtábor, ne habozzunk, használjuk fel újra a tartalmat, osszuk meg újra mindenhol. Sőt, fel is turbózhatjuk a bejegyzést friss tapasztalatokkal, a frissítést még a Google keresője is díjazni fogja.