Mivel az Instagram gőzerővel próbálja meglovagolni – vagy inkább lemásolni – a TikTok sikerét, az alkalmazás algoritmusa a Reels-videókat részesíti előnyben. Ezek a felvételek többször annyi reakciót váltanak ki és sokkal nagyobb nézettséget érnek el, mint bármilyen más tartalomtípus az Instagramon. Korábban már egy cikksorozattal általános és praktikus tanácsokat adtunk a Reels-videók erejének kiaknázására, most pedig néhány témaötletet is adunk a már-már kötelezőnek számító funkcióhoz. Íme a céges profilok legnépszerűbb témái a Sprout Social gyűjtése alapján.
Mi van az üzletben?
Érkezett egy újdonság a boltunkba? Kezdik elkapkodni a slágerterméket? Leáraztunk egy árut? Minden ilyen alkalmat ragadjunk meg, a fontos információk közlésével és a termék bemutatásával.
A szolgáltatás folyamata
Érdemes lépésről lépésre bemutatni, hogy egy szolgáltatás esetén pontosan mire lehet számítani. Bizalmat kelt, ráadásul az ügyfelet így nem érheti meglepetés – épp ezért még rögzíteni is érdemes ezt a posztot.
Amennyiben lehetséges, timelapse videó formájában is felvehetjük a folyamatot, így még látványosabb a videó.
Vásárló/ügyfél reakciója
A vásárló kézhez kapta álmai autójának kulcsát? A fodrásznál lehull a lepel az új frizuráról? Az ilyen előre látható, érzelemdús pillanatokat örökítsük meg, amikor csak lehet.
Milyen élményt szerezhetsz?
Akár terméket, akár szolgáltatást kínálunk, mindenképp illusztráljuk, hogy milyen élményt lehet kihozni belőle. Például egy édesség esetén bemutathatjuk, milyen felhasználást és tálalást javasolunk egy karácsonyi vacsoránál.
Nyereményjáték kihirdetése
Az Instagramon nagy sikere van a hastagekre épülő nyereményjátékoknak. Természetesen nem árt egy grafika, hogy könnyen áttekinthető legyen a versenykiírás, de ezt meg kell támogatni videókkal is: mutassuk be, hogy milyen stílusú pályaműveket várunk. Adjunk ihletet, hogy minél többen használják a hashtaget a Reels-videóknál!
Értékeink bemutatása adatokkal
Az érdekes, meglepő vagy hasznos adatok megosztása mindig népszerű volt az Instagramon. Ezt a tuti receptet két módon lehet még felturbózni: egyrészt Reels-videó formájában kell megosztani, másrészt pedig olyan adatot mutassunk be, amely a vállalkozásunk értékét illusztrálja.
Esemény beharangozása
A Covid után még nagyobb marketing értéke lett az eseményeknek, legyen az egy előadás, egy workshop, vagy közönségtalálkozó. Az ilyen események vendégeitől kérjünk személyes hangvételű videót az esemény témája kapcsán – mindenképp álló formátumban, hogy Reels-videóval fokozzuk a várakozást.