« Vissza

Ne dőljünk be a szóbeszédnek: az 5 nagy TikTok-tévhit

Online marketing

A TikTok villámgyorsan és gyökeresen alakította át a közösségi média világát, ráadásul ezt kínai alkalmazásként érte el, így érthető, hogy pletykák terjednek róla. Vannak olyanok, amelyek igaznak bizonyultak, de akadnak olyan negatív híresztelések, amelyekre nem szabad építeni az online marketinget. A Hubspot össze is gyűjtötte azokat a tévhiteket, amelyeken a TikTok-profilunk sikere is múlhat, ha bedőlünk nekik.

 

1, Túl fiatal a közönség

 

Tinédzserek bohóckodása – sokan egy legyintés mellett ennyivel elintézik a TikTokot, ha felmerül, hogy egy cég itt is osszon meg tartalmat. Természetesen a tinik és fiatal felnőttek körében kiugró az alkalmazás népszerűsége, de a TikTok közönsége gyorsan érett lett: már 2021-ben a felhasználók 36 százaléka volt 36 és 54 év közötti, és ez az arány folyamatosan nő.

 

2, Csak tátognak és táncolnak

 

A TikTok kezdeti sikereiben valóban fontos szerepet játszottak a karaoke jellegű, éneklős és táncos videók, de ma már jóval sokszínűbb a tartalmi kínálat. Ezek a videók csak a jéghegy csúcsai, mindössze annyi történt, hogy ez maradt meg az emberekben, így elkönyvelték egy komolytalan alkalmazásnak.

 

Az elmúlt években érvényesültek a piaci igények: ahogy minden közösségi oldalon, itt is nagy kereslet lett az edukatív tartalmakra (pl.: receptek, edzésmódszerek, pénzügyi tanácsadások, stb.), a célközönségnek kigyűjtött érdekességekre és hírekre, apró tippekre, stb. A Rackhost TikTok-oldalán is ilyen videókat találtok! 🙂

 

3, Komoly cég nem megy a TikTokra

 

Az eddig leírtak alapján már nem is meglepő, hogy ez a legnagyobb tévhit. Napestig lehetne sorolni a világ vezetői márkáit, akik nemcsak fent vannak a TikTokon, de rendkívül aktívak is.

 

Komoly cégek is fent vannak, komoly tartalommal pedig komoly – értsd: fizetőképes – nézőket csábítanak.

 

4, Sok követő kell, hogy eredményes legyen

 

Jelenleg a marketingesek kedvenc eszköze a TikTok, ugyanis rendkívül gyorsan lehet nagyon komoly nézettséget elérni, amennyiben ráérzünk a célközönség igényeire.

 

Ehhez akár pár tucat követő is elég, ugyanis az alkalmazás algoritmusa kis mintán is érzékeli, milyen tartalom működhet nagy közönség előtt. Ha a mi videónkat is ilyennek ítéli, elkezdi tesztelni egyre nagyobb eléréssel.

 

A Rackhost TikTok-profilnak a kezdetekkor még 100 követője sem volt, amikor már több videója is többezres nézettséget generált.

 

A cikk írásának pillanatában több mint 12 ezer követőnk van, de van olyan videónk, amely a 100 ezres nézettséghez közelít, mint például ez:

 

https://www.tiktok.com/@rackhost.hu/video/7089745571690335493

 

Sokszor annyi nézője lehet egy videónak, mint amennyi követője van a profilnak. A követőszerzés helyett elég a jó tartalomra fókuszálni!

 

5, Túl rövidek a videók, így nem generálnak elég figyelmet

 

Egyrészt 2022-ben törölték az addigi limitet, már 10 perces videókat is közzé lehet tenni a TikTokon.

 

Másrészt a videók rögtön ismétlődek, ahogy véget érnek, többek között ennek is köszönhető, hogy az aktív felhasználók naponta legalább fél óráig, de olykor órákon át nézik a TikTok-videókat.

 

A biztonság kedvéért még íme néhány statisztika, amely végleg meggyőzhet arról: a TikTok az online marketing kihagyhatatlan eszköze.

Kapcsolódó cikkek