« Vissza

Így kezdd el felépíteni a B2B céged marketingjét – 2. rész

Online marketingVállalkozás

A B2C és a B2B cégek online marketingje egészen más megközelítést igényel. Ezúttal az utóbbi szakterületet vizsgáljuk. Cikksorozatunk első részében a stratégia összeállításához adtunk tippeket, most pedig átvesszük a B2B marketing legfontosabb eszközeit és trükkjeit.

 

1, SEO-vezérelt tartalommarketing

 

Olyan témáról készítsünk tartalmat, amelyre a célközönség keres – leegyszerűsítve erről szól a SEO-szövegírás. Persze ennél többről van szó, hiszen a keresőoptimalizálás csak akkor hoz eredményt, ha megtaláljuk a legjobb kulcsszavakat. Hogyan lehet ezt elérni? – erre adunk választ ide kattintva elérhető cikksorozatunkban.

 

2, Hírlevél

 

Az e-mail marketingnek két fontos hozzávalója van: be kell gyűjteni a célközönség elérhetőségeit – megfelelve a GDPR-előírásoknak –, illetve rendszeresen írni kell nekik a márkának fontos üzenetekről és – ami a legfontosabb – ajánlatokról és akciókról. Nem elég, ha csak magunkat reklámozzuk, érdemes mindig hasznos tartalmat is kínálni a hírlevelekben, például egy új blogbejegyzést vagy videót.

 

3, Hirdetés

 

Minél többen használnak egy közösségi oldalt, annál inkább megéri és annál inkább elkerülhetetlen hirdetni rajta. A közel 3 milliárd felhasználóval rendelkező Facebookon például már szinte labdába sem lehet rúgni hirdetés nélkül, de az Instagramon, a YouTube-on, a LinkedInen, a TikTokon és a Pinteresten sem érdemes kizárólag a virális terjedésben bízni. Persze nem csak a közösségi média ad lehetőséget a termékeinket és szolgáltatásainkat bemutató tartalmak terjesztésére, például a Google-hirdetés is erősen ajánlott.

 

4, PR

 

Minél több hiteles és népszerű oldal linkeljen és/vagy hivatkozzon a honlapunkra/cégünkre – online marketing terén ez a legfontosabb PR-cél. Ezt teljesíteni nemcsak nehéz, de sokrétű munka is. Lényegében nekünk is azt kell elérni, amit a legjobb weboldalak: hitelességet és népszerűséget kell építeni, aktivizálni a célközönséget, illetve a linképítés is rendkívül fontos – utóbbi stratégiában az ide kattintva elérhető cikksorozatunk segít.

 

5, Szakmai események

 

Ha elérjük, hogy a szakterületünkön releváns konferencián előadást tartunk, annál talán nincs is értékesebb B2B marketing. Persze már az is sokat segít, ha nézőként jelen vagyunk a szakmai eseményeken, kapcsolatot építünk és ezzel potenciális ügyfeleket is megismerünk. Néha ki kell lépni az online marketing keretei közül, hiszen nehezebb bizalmat építeni, ha személyesen senki sem ismer minket a szakmában, kellenek az aranyat érő kézfogások.

 

6, Közösségi média

 

Aktív jelenlét a közösségi oldalakon – enélkül már lehetetlen márkát építeni. Igaz ez a cégek közötti üzleti modell esetén is, hiszen a cégek mögött is emberek vannak, őket kell elérni. Óceánokat lehet rekeszteni a közösségi médiában sikert ígérő receptekkel, így mi csak most egyet emelünk ki, amely sok időt és energiát spórolhat: ne akarjunk minden közösségi oldalon jelen lenni! Mérjük fel, hogy a célközönségünk hol található, és csak ott posztoljunk – de ott rendszeresen!

Kapcsolódó cikkek