A Pinterest olyan, mintha egy virtuális plázában megtalálnánk a legnépszerűbb webshopokat. Ezt a hasonlatot erősítik a funkciói, hiszen a termékek vonzó megjelenítésére és a konverzióra (vagyis kattintásra) vannak kihegyezve. Na de hogyan lehet ezt meglovagolni egy céges Pinterest-oldalon? Miként lehet elérni, hogy valóban bevételt szerezzünk erről a közösségi oldalról? A Hootsuite szakértője a Pinterestnek, meg is osztott egy válogatást a legtöbb vásárlót hozó praktikákból.
1, Pozícionálás
Legyen meg a niche! – az online marketing szakértői már évek óta ezt mondogatják az egyéni és kisvállalkozásoknak, hiszen egy szűk terület szakértőjeként gyors sikereket lehet elérni. A tapasztalatok szerint a Pinteresten ez különösen így van, hiszen az ötleteket kereső közönség igényeinek így a legkönnyebb megfelelni egy-egy témában. Épp ezért fontos, hogy pontosan meghatározzuk a célközönséget és hozzájuk illő, hosszútávú tartalomstratégiát dolgozzunk ki.
Ha bizonytalanok vagyunk, hogy milyen útra érdemes lépni a Pinteresten, akkor indulás előtt töltsünk sok időt a közösségi oldalon, ismerjük ki a szokásokat és az ízlésvilágot.
2, Üzleti fiók
Üzleti eredményhez üzleti fiók szükséges a Pinteresten, személyes profillal ugyanis nem használhatjuk ki a legértékesebb funkciókat. A céges Pinterest-oldal beindításához külön cikksorozatot is készítettünk, a harmadik részben pedig pontról pontra átvesszük a legfontosabb beállításokat.
3, Vizualitás
A Pinterest lényegében egy vizuális keresőmotor. Épp ezért rendkívül értékesek a keresőoptimalizált leírások a posztoknál, de ennél is fontosabb a vizuális megjelenés kialakítása. Ha eredményt akarunk, akkor vizuálisan kell megfogni a böngésző érdeklődőket, ehhez pedig egységes stílus szükséges, hiszen így rögtön kiszúrják a posztjainkat. Ha nem állnak meg a görgetéssel, akkor nem is lesz bevételünk.
4, Katalógus
Ezt a lépést azoknak ajánljuk, akik nagyon komolyan és profin akarnak ráállni a Pinterest-marketingre. A közösségi oldal lényegében egy második webshop kialakítását is felajánlja, amelyhez ki kell tölteni egy Excel-fájlt, rengeteg információval, minden egyes termékhez megfelelő adatokat rendelve. A Pinterest súgójában egy rendkívül hosszú bejegyzés mutat be minden részletet.
5, Rich pin
Szintén egy bonyolultabb beállítási lehetőség, de érdemes kipróbálni. A “rich pin” annyival több, mint az átlagos bejegyzés, hogy a hozzá rendelt link metaadatait is tartalmazza. Ezzel a megoldással automatikusan frissülhet egy pin, illetve még nagyobb eséllyel jelenik meg a Pinterest keresőjének találataiban és a főoldalon. Ehhez szintén tartozik egy aloldal a Súgóban, ahol lépésről lépésre bemutatják a teendőket.
6, Online marketing trükkök
Ha a korábbi javaslatokat megfontoltuk, akkor jöhet a java, vagyis a kreatív és célratörő posztolás. Az online marketing ma már egy tudomány, de a javából bőven szolgálunk hasznos információkkal, a Rackhost Tudásbázison rengeteg trükköt mutatunk be, így ezt a linket akár könyvjelzőként is érdemes elmenteni, és persze követni a Facebook-oldalunkat, ahol szintén megosztjuk az új tippeket.